Broken Sword: The Angel of Death
Toen THQ hem de kans bood om een vierde deel te schrijven, greep hij deze met beide handen aan. Voor het developwerk huurde hij een externe studio in, Sumo Digital. Dit gaf hem de mogelijkheid om flexibel te zijn met het aantal mensen dat tegelijkertijd aan de game werkte zonder mensen te hoeven aannemen of ontslaan.
In Angel of Death is George Stobbart werkzaam in een klein kantoortje dat borgtochten regelt, in een niet zo frisse wijk van Harlem waar ongure types rondlopen. Hij en zijn zakenpartner hebben moeite om de eindjes aan elkaar te knopen, tot er op een dag een mooie, blonde vrouw binnenloopt en om hulp vraagt. In eerste instantie wimpelt George haar af, omdat hij zijn vroegere leven heeft afgezworen, maar als enkele zware jongens het kantoor binnendringen en de vrouw proberen te vermoorden heeft hij geen andere keuze dan haar te beschermen en samen met haar het pand te ontvluchten. Het blijkt dat de mafia er lucht van heeft gekregen dat zij een oud manuscript in haar bezit heeft.
The Angel of Death is een van de eerste games die de technologie amBX ondersteunt, maar daarover lees je binnenkort meer op FOK!games in een aparte special.