FIFA Street

EASports Big staat bekend om zijn snowboard en basketball games, maar neemt nu een extremere vorm van voetbal voor zijn rekening. De voetbalwedstrijden spelen zich af op verharde pleintjes die omringd zijn door boarding. Ook de teams zijn een stuk kleiner (vier tegen vier) zodat de actie sneller afgewisseld kan worden. Die snelle actie is eigenlijk ook de rede waarom het zich afscheid van de rest van de Fifa-reeks. Je maakt een lobje over je tegenstander heen, kopt hem door naar de aanvaller en die scoort vervolgens met een meesterlijke omhaal. Zelfs de meest extreme handstands of koprollen zijn niet te gek voor de sterspelers die een rol hebben in deze game. Zo tref je onder andere de namen aan van Henry, Beckham en natuurlijk Ronaldinho. Helaas zit er geen Nederlands team in het spel, dus ook geen Nederlandse spelers. Mensen met een beetje fantasie vinden dat geen probleem want die stoppen zichzelf in het team bij Beckham en Henry, geeft ze oranje shirts en noemt ze voortaan Ruud en Patrick.

Bij streetsoccer hoort streetwear. Je hebt de mogelijkheid om de spelers naar eigen smaak als barbiepoppen aan te kleden. Een aantal kledingsstukken zijn aan het begin nog gelocked maar zodra je een wedstrijd wint komen er meer kledingsstukken vrij voor gebruik. In de Tournament-mode krijg je ook nog zogenaamde respect-points toegewezen, zodat je mee kan doen aan toernooien of je kan je speler betere skills geven. Hoe beter je gepresteerd hebt in een wedstrijd, hoe meer punten je krijgt.

Je moet niet alleen buiten de wedstrijd om punten verzamelen, maar ook ín een wedstrijd. FIFA Street werkt net als NBA Street met een Gamebreaker balk. Deze balk moet je vullen door punten te verzamelen, en vervolgens kan je een verwoestend schot afvuren op de keeper van je tegenstander. Deze schoten zijn bijna niet te stoppen want blokkades worden zonder genade omvergeschoten. Je kan punten verdienen door extravagante tricks te maken of door bijvoorbeeld één hele lange combo te maken van kopballen en panna\'s.