Rollercoaster Tycoon 3

Het doel in Rollercoaster Tycoon is nog altijd een succesvol pretpark opbouwen. Dit kun je onder andere doen in de vele scenario\'s die meegeleverd zijn. Je krijgt dan doelen als een bepaald aantal bezoekers tegelijk in je park behalen terwijl je je reputatie boven een bepaald punt houdt. Wat nieuw is dat er niet een vast doel is, je hebt nu verschillende niveau\'s per level. Voltooi je het hoogste niveau van een level (Tycoon) dan krijg je soms extra\'s, dit kan bijvoorbeeld een extra kant-en-klaar baanontwerp zijn voor een achtbaan.

Welkom in Fok!Land

Een groot nadeel van de meeste levels is het feit dat je in die levels geld moet verdienen door klanten te laten betalen per attractie. Nu lijkt er niks aan de hand, maar in RCT3 is het vrijwel onmogelijk winst te maken wanneer je geld rekent per rit. Dit komt door een zeer slechte afstelling van de balans (En dit is na de eerste beta patch die er al wat aan hoort te doen), klanten hebben voor sommige ritjes exorbitant weinig geld over. Sommige achtbanen met een erg hoge spanningsgraad hebben ze maar 20 cent voor over. Het ergste is dat je hierdoor onder enorme tijdsdruk staat bij de scenario\'s omdat je de doelen moet halen voordat je geld op is.

Naast de standaard scenario\'s is er ook nog een sandbox-mode evenals een optie om je eigen scenario te bouwen. De sandbox-mode is vooral leuk wanneer je een zo mooi mogelijk park wil maken aangezien je hier een onbeperkte voorraad geld hebt.

De coastercam kan je ook gewoon een mooi uitzicht geven in de juiste attractie

Wil je wel met een beperkte hoeveelheid geld spelen dan moet je je eigen scenario bouwen. Besluit je dit te doen dan krijg je een enorme hoeveelheid opties tot je beschikking, van het instellen van het terrein van je park tot welke themavoorwerpen er beschikbaar zijn aan het begin van het spel en welke onderzocht moeten worden.