CD: V.A. - A Day In The Park

A Day In The Park is naast dit album ook een nieuw evenement wat gehouden wordt in het Amsterdamse Bos. Het is een klein terrein wat ze gebruiken, wat het festival ook een intiem gevoel geeft. Er zijn dus ook geen ladingen artiesten te vinden, maar een select aantal dj’s. Na weer een succesvolle editie afgelopen maand komen ze nu samen met cloud 9 uit met een verzamel-cd waarvan de tweede mix gemixt is door de frontman van 538 Dance Department: Dennis Ruyer.

Dit verzamelalbum bestaat uit twee schijfjes. De eerste cd begint rustig en bestaat voornamelijk uit house, minimal en techno tracks. Kaskrakers worden gecombineerd met wat nieuwe tracks zodat het niet al te saai begint te worden. Na een lading bekendere tracks zoals ‘Sky and Sand’ van Paul & Fritz Kalkbrenner, ‘Shed My Skin’ van Housequake en ‘La Mezcla’ van Michel Cleis feat. Toto La Momposina gaat de tracklist van de tech-house meer richting de house en diepere sounds. ‘Viva La Vida!’ van Da Others is daar bijvoorbeeld een goed voorbeeld van. Deze track klinkt in eerste instantie plat en niet interessant. En toch weet hij de juiste snaar te raken voor deze mix. Het komt dus gewoon goed tot zijn recht. Naast dat er een lading tracks in de lijst staan komen er ook nog wat nummers voorbij van optredende artiesten. Zo kom je namelijk ‘Sinfonia Delle Notte’ van Dennis Ferrer nog tegen en van eigen bodem vinden we van 2000 and One de heerlijke track ‘State of House’ terug. Het geheel wordt afgesloten met ‘So house’ van Matt Joko in de Stonbridge SG mixedown. Een prima afsluiter voor dit eerste schijfje.

De tweede mix is gemaakt door Dennis Ruyer. Wat meteen al op valt is het weinige aantal tracks dat is gebruikt voor deze mix. Terwijl het eerste schijfje van dit album vol staat met 20 nummers doet meneer Ruyer zijn mix met maar 14 tracks. Hij start een beetje zwak met ‘Better and Sweet’ van H.O.S.H., wat nou niet echt een lekkere binnenkomer is. Al snel maakt hij het goed met ‘Shakedown’. De mix wordt pas echt lekker dansbaar bij ‘Yes Maam (All Night Long)’ van Visti & Meyland en vanaf dat moment komen de duistere techno tracks je om de oren vliegen. Het tempo blijft heel erg hangen en na nog wat heerlijke tracks van onder andere Joris Voorn en Guy Gerber is er ook aan dit schijfje een einde gekomen.

Hoewel de eerste cd wat meer bestemd is voor mainstream publiek springt die er wel meer uit dat de mix van Dennis Ruyer. Met 20 tracks is het niet een erg lange mix en het gaat dan ook niet in een sneltrein aan je voorbij. Maar dat mag zeker de pret niet drukken. De mix van Dennis Ruyer begint heel erg zwak en komt niet echt op dreef tot hij de helft van de tracklist al gehad heeft. Niet echt super bijzonder dus. Deze mix is ook niet voor het mainstream publiek bedoeld en zal beter aanslaan bij de mensen die meer van diepere tech sounds houden. Het is niet een bijzondere compilatie-cd maar zeker ook niet vervelend om naar te luisteren.

Tracklist
CD1
01. Michel Cleis feat. Toto La Momposina - La Mezcla