CD: The best of Paul van Dyk

Hij was genomineerd voor een Grammy award, maakte geweldige remixen voor artiesten zoals Britney Spears, Justin Timberlake en Depeche Mode, heeft een goed beluisterde radioshow en runt zijn eigen label Vandit. Zelf draait hij al ruim 15 jaar mee in de dancescene en is dan ook een graag geziene dj in de clubs. Na 15 jaar mag je dan ook zeker wel een Best of-album uitbrengen. We hebben het over Paul van Dyk. Natuurlijk doet Paul van Dyk dit compleet in stijl. Het is namelijk een dubbelalbum geworden. De eerste cd staat vol met zijn beste hits en op het tweede schijfje vind je de beste remixen van nummers van onder andere Britney Spears.

Van Dyk-style
Zoals al eerder vermeld staat de eerste cd vol met, in Paul zijn ogen, beste tracks die gemaakt zijn. Het zal ongetwijfeld moeilijk zijn geweest voor hem om er maar een paar uit te zoeken. Maar het is hem toch gelukt. De tracklist bestaat namelijk uit 16 nummers. Hij trapt af met ‘For a Angel’ in de PVD Remix 09. Dit is toch wel één van zijn bekendste tracks, maar dat mag ook wel aangezien het origineel uit 1998 komt. Absoluut dus een notatie waard in zijn top 16 over de afgelopen jaren. ‘For a Angel’ wordt opgevolgd door een klein aantal heerlijke tracks met vocals. ‘Home’ met Johnny McDaid, ‘Let Go’ met de vocals van Rea Garvey en ‘White Lies’ met Pussycatdoll Jessica Sutta. Alle drie heerlijke tracks met een aanstekelijk ritme en beat. De vocals doen zoals gewoon het meeste werk in deze tracks. Na nog wat heerlijke oude nummers zoals ‘Tell Me Why’, We Are Alive’ met Jennifer Brown en ‘Nothing But You’ komen we aardig aan het einde van deze eerste cd. Paul sluit af met ‘Wir sind wir+heppner’ die volgegoten is met snoeiharde beats. Zo zie je maar weer dat meneer van Dyk over meer kwaliteiten beschikt.

Met een Paul sausje
Het tweede schijfje staat vol met remixen die Paul heeft gemaakt voor andere artiesten. Ook hier heeft hij een selectie moeten maken, want als hij alles op de cd zou willen zetten zouden we uren luistergenot hebben. Hij heeft er 17 voor de luisteraar uitgekozen. Zo kom je in het begin meteen ‘Wat Goes Around... Comes Around’ tegen van Justin Timerlake. Vlak hier achteraan komt de mix van 'Elevation' van U2. En zo kunnen we wel een tijdje doorgaan. Want je komt nog namen tegen zoals Depeche mode, Timo maas, Deep Dish en Britney Spears. Stuk voor stuk popnummers in de remix voor de dansvloer in de clubs. Er leuk om te zien welke hij het waard vond om op zijn Best Of album te zetten. Elke track heeft ook zijn eigen sound.

Best of?
Leuk dat Paul van Dyk er twee cd’s van heeft gemaakt en dat hij dus ook de moeite heeft genomen om zijn eigen tracks uit te zoeken maar ook de mixen die hij heeft gemaakt voor andere artiesten. Je krijgt een redelijk goed beeld van 15 jaar Paul van Dyk als je de schijfjes beluistert. Deze cd moet de fan absoluut in huis hebben. Alle tracks op de cd's lopen in elkaar over waardoor je wordt meegenomen op een reis door Pauls indrukwekkende discografie. Tuurlijk mis je wat tracks die er ook nog op hadden kunnen staan. Dit album is zeker wel vier sterren waard.

Tracklist
Disc 1
1. For An Angel (PvD Remix `09)