DVD: S1ngle Seizoen 2

Na een lading succesvolle strips van Hanco Kolk en Peter de Wit, in onder andere in het Parool en het Brabants dagblad, kwam vorig jaar de tv-serie S1ngle op net5. Nederland bleek aan de tv gekluisterd te zitten om te kijken naar het leven van de drie vrijgezellen vrouwen in Amsterdam. Gelukkig hield het voor de kijker niet op na het afscheid in het eerste seizoen. Fatima (Bracha van Doesburgh), Nienke (Eva van der Gught) en Stella(Katja Romer-Schuurman) zijn namelijk terug in een tweede seizoen van S1ngle.

In dit tweede seizoen staat vooral de vriendschap van het drietal centraal. Echt single kan je de dames namelijk niet noemen. Zo zagen we het aan het einde van het eerste seizoen dat Stella een puur seksuele relatie met Jurriaan (Hylke van Sprundel) heeft. Fatima is weer helemaal hoteldebotel op haar Jeroen (Christopher Parren). En Nienus heeft nog steeds een zwak voor haar getrouwde jeugdliefde Barry (Patrick Stoof). Maar of dit ook zo goed blijft gaan allemaal? Volgens ons niet.

Het drietal zit nog op hun roze wolk als de eerste klappen al vallen. Zo krijgt Fatima te horen dat Jeroen naar Parijs moet voor een stage. Ze zit al helemaal in Parijs met haar hoofd als ze te horen krijgt dat ze niet mee mag met hem. Om haar te troosten geeft Jeroen haar een puppy, Fatima is echter een kattenmens. Als Fatima op een dag opgesloten raakt met een liftmonteur springt er een vonk over. Op het moment dat Jeroen thuis komt en vertelt dat hij vreemd is gegaan met een mooie Franse vrouw staat de relatie dan ook op springen. Helemaal als zij verteld dat zij ook iemand heeft gezoend. Of dit duo ooit nog bij elkaar gaat komen? Misschien zien we het in seizoen drie.

Tussen Stella en Jurriaan is het ook niet allemaal koek en ei. Als Jurriaan een oude kennis op bezoek krijgt wordt Stella vreselijk jaloers. En dit terwijl het allemaal vrijblijvend zou zijn in hun “relatie”. Ze komt er achter dat ze misschien toch wel meer voelt voor Jurriaan dan ze zelf beseft. Nienke zit nog steeds met Barry in haar hoofd. Ze doet haar best om er niet meer aan te denken want hij is nou eenmaal getrouwd. Als ze dan door een aantal agenten voor een grote mond een nacht in de cel wordt opgesloten komt ze Vincent weer tegen. De jongen waar ze verliefd op werd toen hij haar pc kwam maken in het eerste seizoen. Hij mag haar een nacht gezelschap houden in de cel. De vonk vliegt weer over. Maar of dit duo nog bij elkaar komt in dit tweede seizoen? Dat moet je zelf maar gaan bekijken.

Het blijft gewoon een heerlijke serie om naar te kijken. Series over andermans leven zijn altijd interessant en grappig. De afleveringen duren maar 30 minuten waardoor het lekker snel wegkijkt. Het eerste seizoen was meer gebaseerd op het vrijgezellen leven van de dames. Dit tweede deel gaat meer over hun vriendschap. Dit houdt het wel verfrissend. Op een gegeven moment heb je het namelijk wel gehad met het gehoer en gesloer van Stella. Op de box zitten geen extra’s toegevoegd. Jammer, want er hadden zoveel leuke dingen bij gekund. Gewoon dus een lekker seizoen vriendinnen kijken. Net goed genoeg voor drie sterren.

Ook een echte S1ngle fan? Doe dan hieronder een aantal leuke test op Net5.nl
Quiz over seizoen 2
Quiz over Fatima