DVD: Confessions Of A Shopaholic

Na maanden speculeren op verschillende fora over de hele wereld over wie nou Luke Brandon zou gaan spelen in de film was het eindelijk in maart van dit jaar zover. De film van de super populaire shopaholic reeksen van schrijfster Sophie Kinsella ging draaien in de bioscopen. Je hoeft als shopaholic fan niet meer je geld uit te geven aan tig bioscoopbezoeken voor deze film, je kan Confessions Of A Shopaholic eindelijk kopen en non-stop bekijken op dvd. Met een leuke lading extra’s!

Het verhaal
Voor de echte fans hoeven we het verhaal eigenlijk niet nog een keer te vertellen, maar voor de mensen die nog nooit van Shopaholic hebben gehoord, hier gaan we dan: Becky, ook wel bekend al Rebecca Bloomwood (Isla Fisher), is journaliste bij een klein blad met weinig echte inhoud. Ze heeft een sollicitatiegesprek bij een groot modeblad, maar onderweg daar naar toe wordt ze naar binnen geroepen door de etalages vol met aanbiedingen. Hoe kan je in godsnaam nou een sale voorbij laten gaan! Ze komt een groene sjaal tegen die haar leven gaat veranderen. Om deze sjaal te kunnen kopen moet ze hemel aan aarde bewegen, want al haar creditcards hebben hun maximale limiet bereikt. Ze gaat zelfs zo ver voor deze sjaal dat ze een cheque uit gaat schrijven voor een hotdog zodat ze dan wat contant geld terug krijgt en dus de sjaal kan halen. Voor degene waarbij het nog niet duidelijk is, Becky heeft een gat in haar hand en is serieus shopverslaafde. Eenmaal bij haar afspraak aangekomen krijgt ze van de receptie te horen dat de positie bij dat blad al is ingevuld. Maar als ze echt heel graag daar ooit nog wil gaan werken moet ze het op een andere manier proberen. Ze zoeken namelijk bij hun zustermaatschappij nog journalisten voor een financieel blad. Becky krijgt daar per ongeluk door een stomme fout de baan, maar verstand van geld heeft ze totaal niet, en dan wordt ze ook nog eens hopeloos verliefd op haar baas Luke Brandon (Hugh Dancy). Als dit maar allemaal goed gaat...

De dvd
Bij deze dvd zit een leuke lading extra’s. Het begint al als je het cellofaan van de verpakking afhaalt. Nadat je de luxe kartonnen hoes van de dvd af hebt gehaald, zit er namelijk een Fashioncheque van vijf euro in voor de echte shopaholics. Je kan deze meteen uit geven bij je volgende aankoop van een leuke outfit. Op fasioncheque.com kan je kijken waar je deze vijf euro uit kan geven. Verder word de kijker nog verwend met een lading verwijderde scènes en bloopers die absoluut de moeite waard zijn om even te bekijken.

Deze film heeft misschien geen ijzersterke verhaallijn, maar dat heeft geen enkele chick flick. De boeken zijn zelfs beter dan de film, dat is echter ook geen verrassing. Want hoe prop je ruim 330 pagina’s in anderhalf uur voor de bioscoop. Je blijft alleen wel met een leeg gevoel aan het einde van de film achter. Aangezien je ongetwijfeld ook de boeken hebt gelezen weet wat er daarna gaat gebeuren. Laten we hopen op een vervolg, want dat moeten ze ons minstens geven! Shopaholics, veel kijkplezier met deze dvd en de bon!

Label: Walt Disney Studios Home Entertainment Releasedatum: juni 2009 Kijkwijzer:
Waardering Film: Waardering extra's:

Kijk voor meer films en dvd's in Film, Tv & Radio.