CD: Hardcore To The Bone XIII

Grootmeesters Neophyte en Panic houden je up-to-date van de hedendaagse hardcorescene met hun compilatie-cd Hardcore To The Bone. Inmiddels zijn de heren aanbeland bij deel 13 met wederom 36 nieuwe hardcoretracks in de mix!

"Bounce, bounce, c'mon bounce... I said c'mon bounce"! Na een opening met tracks van Nexes en Promo is 'Bounce Back' van Tha Playah het eerste hoogtepuntje van disc 1. Goeie kicks, lekkere melodie en toffe vocalen: het is weer het bekende Tha Playah-recept voor een heerlijke partytrack. De heren van Endymion doen hetzelfde met 'Abduction', terwijl 'Live A Lie', de nieuwe productie van G-Town Madness & The Viper met een heerlijke meezingbreak ongetwijfeld weer voor de nodige kippenvelmomenten gaat zorgen op feestjes. Catscans '50 Seconds Of Fame' is een beetje een vage plaat die niet echt tussen de rest past. 50 seconden te veel dus... Via nieuw en wat ouder materiaal wordt er toegewerkt naar een ietwat rauw einde waarbij 'Bring It Raw' een prima afsluiter is van de eerste helft van deze compilatie.

De tweede cd opent met een remake van 'Under Control' van de Masters of Ceremony. Lekker nummer, maar het origineel overtreffen doet het niet. Ook op deze disc schiet een track van Endymion er boven uit, deze keer in samenwerking met Meagshira: 'Who I Am'. Wederom een kwalitatief hoge Enzyme-productie. Ook een andere productie van Tha Playah, 'Mastah Of Shock', horen we terug in de mix. In de Angerfist Refix deze keer waarvoor hetzelfde geldt als 'Under Control'. Gedurende het laatste gedeelte van de cd gaat het tempo langzaam aan wat omhoog en zijn de Neophyte Records All Stars letterlijk en figuurlijk 'Klaar Om Te Rossen' ter afsluiting van het album.

Tja, wat valt er verder dan nog te zeggen? Zoals gebruikelijk weer een uitstekend overzicht van al het nieuws op het gebied van mainstream hardcore. Op een enkele buiten de boot vallende track na een heerlijke tracklist en het mixwerk is weer strak. Na ruim 2,5 uur ben je weer helemaal op de hoogte en kun je rustig gaan staan hakken zonder op een feestje te staan en jezelf af te vragen hoe dat vette nummer heet dat door de speakers knalt!

Label: Mid-Town Releasedatum: Mei 2009

Kijk voor meer muziek in CD's.