DVD: The Tattooist

The Tattooist is volgens dvd-verdict.com een boven natuurlijk mysterie dat ook je echt weet te vermaakt. Het verhaal van regisseur Peter Berger klinkt in ieder geval veel belovend. De trailer is ook erg prettig om naar te kijken, maar of de rest van de film de kracht van de trailer weet vast te houden is de vraag. Want hoeveel spanning kan er in een verhaal zitten over tatoeages die mensen vermoorden. Is het wel een horror scenario?

Jake saywer (Jason Behr) is tatoeage-kunstenaar van beroep en reist de hele wereld over op zoek naar nieuwe uitdagingen voor zijn werk. Tijdens zijn bezoek aan Singapore krijgt hij te maken met een de exotische en traditionele kunst van het tatoeëren. deze manier van tatoeëren wordt Tatau genoemd en wordt nog gebruikt op het eiland Samoa. Hij is geobsedeerd door de traditionele materialen die gebruikt worden en besluit een werktuig mee te nemen. Door een val komt het vlijmscherpe werktuig in zijn handen en krijgt hij een lelijke wond aan de binnenkant van zijn hand. Deze wond wil echter niet dicht en hij begint rare nachtmerries te krijgen. Vanaf dat moment gebeuren er ook rare dingen met de mensen die hij een tatoeage heeft aangebracht.

De cast van deze film is zeker niet slecht, en Jason Behr met ontbloot bovenlijf is al helemaal niets om over te klagen. Echter het verhaal is slap en langdradig. Het idée om een wraakzuchtige geest mensen te laten vermoorden via een tattoo-artiest die net aankomt in Singapore om inspiratie op te doen, is nogal ver gezocht, zelfs voor het genre. Daarbij komt ook nog eens kijken dat die geest helemaal niet vreselijk eng is. Het is gewoon een kruipend persoon onder de zwarte inkt. Extra’s staan er niet op de dvd. Indies zet onder het kopje bonusmateriaal de trailer en de scène-selectie, maar dat is natuurlijk al jaren geen extra meer.

The Tattooist is een teleurstellende film van de nog redelijk onbekende Nieuw-Zeelandse regisseur Peter Berger. Berger werkte onder andere aan de fantasy serie Maddigan’s Quest en de populaire Nieuw Zeelandse comedyserie The Strip. Hij werkt voornamelijk nog in eigen land en zal ook dit jaar terug keren met een Nieuw-Zeelandse tv-film getiteld Until Proven Innocent.

Wil je avondje flink genieten van een horrorfilm dan kan je deze film echt beter laten staan. Er zit vanaf het begin tot het einde totaal geen spanning in en daardoor wordt het erg langdradig. Typtische trailerfilm, alle leuke stukken zitten in de trailer. Deze film is amper een ster waard.

Label: Indies Home Entertainment Releasedatum: juni 2009
Kijkwijzer:
Waardering Film: Waardering extra's: