DVD: Ghost Whisperer seizoen 3

Melinda (Jennifer Love Hewitt) kan vanaf haar jeugd spreken met geesten van overleden mensen. Vaak komen deze geesten bij haar uit omdat ze nog zaken te doen hebben op aarde. Mensen die dus onverwacht zijn gestorven en nog wat te vertellen hebben aan hun vrienden of familie op aarde. Melinda is voor hen het doorgeefluik. Aan het einde van het tweede seizoen ontmoet ze de geest van haar vervreemde vader, die haar vertelde dat ze een broer heeft. Melinda’s zoektocht naar de waarheid over haar familiegeschiedenis wordt nog ingewikkelder en gevaarlijker wanneer ze erachter komt dat haar herkomst verbonden is met de herkomst van de stad Grandview zelf. We hebben het hier over Ghost Whisperer seizoen 3

Melissa en haar man Jim (David Conrad) beginnen zich af te vragen of dit kleine dorpje dat ze uitgekozen hadden voor de rust en vrede, niet eigenlijk hún heeft uitgekozen. Met de hulp van Professor Payne (Jay Mohr), expert in occultisme, en haar trouwe maar sceptische vriendin Delia (Camryn Manheim), zoekt Melinda naar antwoorden. Ze ontdekt dat, terwijl het dorpje wanhopig probeerde zijn donkere verleden te begraven, er nog een heel andere wereld was die letterlijk onder hen bleef etteren.

In dit derde seizoen komt Melinda weer een flink aantal aparte gevallen tegen. Naast dat ze tegen de donkere onderwereld moet vechten, moet ze ook weer een groot aantal geesten helpen over te steken. Zo komt er bijvoorbeeld een soldatenmaatje van Jim thuis uit Irak en deze brengt een lading geesten met zich mee van overleden mannen die onder zijn gezag vielen. Professor Payne is een rode draad die door de serie loopt. Ze gaat altijd naar hem toe om informatie te krijgen over een zaak waar ze zelf niet uit komt. Payne wordt een beetje de side-kick van Melinda en samen lossen ze heel veel van die mysterieuze zaken op. Dit derde seizoen heeft een wat minder 'feel-good'-gevoel dan het eerste seizoen, maar zet zeker het donkere van het tweede seizoen goed door. Veel mysterieuze zaken hebben een donkere kant en Melinda komt dan ook vaker dan ooit in de problemen.

In de box zitten vijf dvd's met daarop 18 afleveringen die totaal goed zijn voor ruim 12 uur speeltijd. bonusmateriaal staat verspreid over de vijf schijfjes en is dus niet terug te vinden op een speciale disk voor de extra’s. Over het bonusmateriaal gesproken: daar valt absoluut niet over te klagen. Zo worden de fans verwend met een korte animatie, 'Welkom in de onderwerel', 'Aan gene zijde II'-webserie, audiocommentaar bij verschillende afleveringen, 'Zo komen de geesten tot leven' en nog veel meer. De heldere en natuurlijke kleuren spatten van het scherm. Een geweldige dvd-box voor de fans van Jennifer Love Hewitt of Ghost Whisperer fans.

Label: Walt Disney Studios Home Entertainment Releasedatum: April 2009
Kijkwijzer:
Waardering Film: Waardering extra's: