DVD: Nights In Rodanthe

In een film gebaseerd op het boek van Nicholas Sparks (The Notebook, Message in A Bottle) speelt Richard Gere de hoofdrol naast Diane Lane in het mooie Nights In Rodanthe. Dr. Paul Flanner (Gere) is een chirurg die zichzelf één doel gesteld heeft in zijn leven: een perfecte arts worden. Door dit te doen heeft hij onbewust zijn gezin op de tweede plaats gezet en dat is hem niet in de koude kleren gaan zitten. Zijn vrouw is bij hem weg gegaan en zijn zoon Mark is in Equador gaan werken. Adrienne (Lane) is een alleenstaande vrouw die net haar man verlaten heeft omdat hij het nodig vond om een andere vrouw te vinden. Zij is nog overgebleven met haar twee kinderen en weet niet meer waar ze staat in haar leven.

Haar beste vriendin Jean heeft een strandhuis in Rodanthe, North Carolina waar gasten een kamer kunnen boeken. Haar huis staat letterlijk op het strand en daarom ontvangt ze daar nogal eens wat mensen. Maar niet als er storm op komst is. Toch is er één gast die persé een kamer wilde hebben in Jean's huis: Paul Flanner. Omdat Jean zelf even een paar dagen voor zichzelf heeft ingepland vraagt ze Adrienne om de gastvrouw te zijn en de gast te ontvangen. Ze bereidt alles tot in de puntjes voor en wil er voor zorgen dat deze gast het aan niets ontbreekt. Paul Flanner wil eigenlijk niets aan zijn hoofd hebben en nadenken over zijn bewogen leven.

De twee willen dus allebei de dingen op een rijtje zetten en doen dit graag alleen, maar de naderende storm dwingt de twee steun bij elkaar te zoeken. Dit is het decor voor een hevige romance tussen twee zielen die hun leven weer op de rails willen krijgen. Paul wil graag een betere vader zijn en staat op het punt om zijn zoon Mark op te zoeken in Equador, waar hij een eigen kliniek runt. Adrienne wil graag besluiten of ze haar man terug moet nemen of dat ze voor haarzelf kiest. Door de storm vinden ze elkaar en worden stapelverliefd. Zo verliefd dat ze met elkaar besluiten verder te gaan wanneer Paul terug is van het bezoek aan zijn zoon.

Nights In Rodanthe is best een mooie film, maar is vooral in het begin erg voorspelbaar. Dat is toch erg jammer omdat de twee een aardige chemie met elkaar lijken te hebben in deze film. Toch kan worden gesteld dat dit in de tweede helft beter tot zijn recht komt en dat maakt dat de film door deze ommekeer toch een ruime voldoende haalt. Het is een mooi romantisch drama geworden over mensen die zichzelf kwijt zijn en door een speling van het lot, zichzelf maar ook elkaar vinden.
Als extra zijn er op de dvd een aantal alternatieve scènes te zien. Dit is een leuk speeltje, maar voegt niet heel erg veel toe aan de film. Je hebt er eigenlijk niet zo veel aan om te zien 'hoe het misschien ook had gekund'.

Label: Warner Bros. Releasedatum: 6 mei 2009 Kijkwijzer:
Waardering film: - Waardering extra's:

Kijk voor meer films en dvd's in Film, Tv & Radio.