DVD: Married Life

Pierce Brosnan in een film uit de jaren '40. Hij heeft er zeker de kop voor, maar zal het hem lukken om deze film te dragen? In Married Life speelt Brosnan de vriend van Harry Allen, een succesvolle zakenman die eigenlijk maar een saai leventje lijdt. En wat was nu dé manier om eind jaren '40 (en misschien nog steeds wel) een saai leven op te fleuren? Juist! Je nam er een vriendin bij. En zo ook Harry Allen. Het is in Married Life een keer niet de gelikt uitziende Pierce Brosnan die er een affaire op na houdt, maar Chris Cooper in de rol van Harry Allen.

Het verhaal
Het hoofdpersonage Harry Allen wil graag weer gelukkig worden. Zijn vrouw Pat is vrij stellig over hun relatie: "Liefde is seks!". Maar haar man wil graag meer, hij wil dat hij iemand heeft die ook verliefd op hem is. En daar komt Kay Nesbitt (Rachel McAdams) om de hoek kijken. Zij is een mooie jonge vrouw die het wel ziet zitten om met de oudere Harry verder te gaan. En hij is dolgelukkig omdat de jonge blonde dame tot over haar oren verliefd op hem is. Harry besluit het te vertellen aan zijn beste vriend Richard Langley (Pierce Brosnan). Deze knappe man is al jaren de beste vriend van hem en zijn vrouw. Op een dag besluit Harry dat hij aan zijn goede vriend moet vertellen dat hij van Pat af wil. Hij wil verder met de jonge, mooie blondine.

De succesvolle zakenman kan het niet over zijn hart verkrijgen zijn vrouw te moeten vertellen dat hij vreemd gaat. Daartoe besluit hij dat hij haar maar gaat vermoorden. Hij zal in de maagmedicijnen gif stoppen zodat niemand door heeft dat hij de dader is. Harry vertelt niemand van zijn plannen, maar test wel eerst even of het gif werkt op zijn eigen hond. Hij lijkt tot alles in staat.

Goed
Na het kijken van Married Life kun je niet zeggen dat Pierce Brosnan de film draagt, maar wel dat hij er voor zorgt dat het gewoon een heel degelijke film is geworden. De sfeer van eind jaren '40 wordt goed neergezet en bekrachtigt mede door de goede kledingkeuzes en make-up. Zo is de jonge Kay voorzien van een mooie bos blond haar met felrode lippenstift. Het zijn kleine details die de film goed doen. Verder is Married Life gewoon een goede film over het wel en wee van een man, zijn vrouw, zijn minnares en zijn beste vriend aan het eind van de jaren '40. Married Life kun je gerust een avondje opzetten, leuke film.

Label: A-Film Releasedatum:maart 2009 Kijkwijzer:
Waardering film: - Waardering extra's: n.v.t.

Kijk voor meer films en dvd's in Film, Tv & Radio.