DVD/CD: Dirty Dutch After Shock

Een tijdje geleden vond ik al de cd van Dirty Dutch op mijn deurmat. Het feest in de Rai laat behoorlijk zijn sporen achter, want het schokt nog flink na. Zo is er naast het mix-album van Chuckie nu ook de officiële dvd registratie onder de naam Dirty Dutch After Shock.

Het uitverkochte feest in de Rai van Amsterdam afgelopen december laat Nederland nog steeds naschokken. Na een heerlijke mix-cd is er dus nu ook een dvd met een live registratie van het feest zelf. Op de dvd kan je uit meerdere opties kiezen. Zo heb je als eerst de registratie van het feest. Deze is opgeknipt per dj. Je hoeft dus niet een eeuwigheid naar muziek te luisteren waar je geen zin in hebt, maar je kan meteen naar je favoriete dj skippen. Zo kan je kiezen uit: Ricky Rivaro, Roog, Afrojack, Chuckie, Sunnery James en Ryan Marciano, Shermanology, Lucien Foort en Benny Rodrigues. De sets van de dj’s lopen niet alleen in beeld maar ook in muziek naadloos over in elkaar. De dj-shots worden afgewisseld met beelden van feestende mensen, dus misschien kom je jezelf nog wel tegen op de dvd. Als kijker kan je ruim 77 minuten van deze beelden genieten. Gelukkig is dit niet alles op dit schijfje. Als extra DVD features vind je behind the scenes opnames, een foto gallery met honderden party pictures, een Dirty Dutch Aftershock preview, shout outs van de Dirty Dutch bezoekers en interviews met verschillende Dirty Dutch artiesten.

Het naschokken blijft nog even aanhouden want bij deze dvd zit een bonus-cd. Deze is gecompileerd en gemixed door één van de meest in het oog springende duo’s die de scene te bieden heeft: Sunnery James & Ryan Marciano. Deze 70 minuten durende mix laat de typische Dirty Dutch sound horen en staat vol met de laatste releases op house, electro, latin en minimal gebied. In het begin van de mix kom je de track ‘Lift me up’ tegen die heel typisch is voor beide heren. Ze gebruiken hem namelijk veelvoudig in hun eigen sets. Naast die knaller van een track vind je bijvoorbeeld ook ‘The House Of God in de $50 Mix, ‘Hey you’ van Shermanology en ‘Church Voice’ van Afrojack.

De registratie dvd is goed in elkaar gezet. Leuke beelden van springende dj’s en dansende mensen. De beelden en muziek lopen naadloos in elkaar over. Zo heeft de registratie dan ook zijn eigen tracklist. De bonus cd die er bij gevoegd zit is wat minder en haalt het bij lange na niet bij de mix-cd van Chuckie zelf. Dat betekent niet dat de cd erg slecht is, maar de tracklist van de dvd registratie is een stuk sterker en klinkt dan ook een stuk lekkerder. Misschien hebben de makers hier wel bewust voor gekozen, want op deze manier laten ze op twee verschillende manieren het Dirty Dutch sound horen. Ondanks de wat mindere cd toch nog vier sterren voor deze compilatie.

Tracklist cd
1. Melvin Reese & Greed ‘n Pride ft Chappell - Lift U Up ! (Sunnery James & Ryan Marciano remix)
2. Sebo K - Diva