CD: Reel Big Fish - Fame, Fortune and Fornication

Druk, beweeglijk, trompetten, ironie en activerende shows. Reel big fish is precies wat je verwacht van een ska-band. Fame, fortune and fornication is hun nieuwste cd. Nou ja nieuw, een hoop bekende oude nummers die zijzelf in een nieuw jasje hebben gestopt. 'Songs I wish I had wrote' is dan ook de boodschap die ze er zelf aan hebben.

Een cover-cd dus. Al met al hebben ze goede nummers gekozen maar het jammer aan goede nummers is: ze zijn al lang een keer gecoverd. Het is zelfs zo dat sommige van de nummers al eerder gecoverd zijn door ska bands zoals Me First and the Gimmie Gimmies. Mooi vergelijkingsmateriaal maar je kiest vervolgens wel degene die je leukst vindt, en dat is niet perse die van RBF.

De cd komt lekker activerend en swingend binnen zoals we gewend zijn van RBF. Het tweede nummer blijft upbeat maar bij 'Veronica Sawyer' komt er een beetje rust in de tent. Wel een heel typerend nummer, de tekst "Just waiting for the afternoon so I can be a kid again" past erg goed bij RBF. De volgende nummers zijn ook wel lekker maar niet zo opwekkend als je zou verwachten. Een eerste, echt weer leuk swingend nummer is 'Monkey Man'. 'Talk Dirty To Me' is een prachtige afsluiter waarin een duet wordt gevormd met een Britse vrouw. Wie zij is, is dan weer een groot mysterie.

Al met al een grappig cdtje maar geen must-have. Het geeft RBF wat nieuw materiaal voor hun aankomende shows, maar iets zelf gecreëerd en ironischer zou een mooiere toevoeging zijn geweest voor de band zijn repertoire.

Tracklist
1. Nothin’ But A Good Time
2. Mama We’re All Crazy Now