Boek: Love Letters

Met Valentijnsdag op komst moet het op de markt brengen van boeken over de liefde een vlucht nemen. Zo dacht ook Truth & Dare toen zij onlangs Love Letters uitgaven. De liefhebbers van de tv-serie Sex and the City zullen het boek wel kennen, voor al die anderen is het nieuw en misschien een goede handleiding om te leren hoe je een vrouw een liefdesbrief schrijft. Want willen niet alle vrouwen die perfecte, romantische, passionele brief ontvangen van die ene speciale man op de wereld? Dit boek brengt vele liefdesbrieven tezamen, de één wat hoogdravender dan de ander, maar allemaal met maar één thema: 'Ik Hou Van Jou!'.

Tijden veranderen
Dat de tijd dingen laat veranderen zien we elke dag weer om ons heen. Ook op het gebied van correspondentie is dat het geval. Wie schrijft er vandaag de dag nog een brief? Sterker nog, wie schrijft die brief nog daadwerkelijk met de hand. De bekende 'snail mail' zoals de traditionele post in Amerika ook wel wordt genoemd, neemt zienderogen af. De digitale brief neemt de overhand. We nemen niet meer de tijd om te gaan zitten en een lange brief te schrijven aan onze dierbaren. Nee, het moet snel, vlug en vaak nog afgekort ook: HVUUH! (voor de niet zo veelvuldige sms'er: Ik hou van jou!).

Love Letters is een bundeling liefdesbrieven uit tijden dat deze nog vaak met ganzenveer en inkt werden geschreven en per koerier te paard werden bezorgd, soms wekenlang onderweg. De liefhebbende vrouw werd met 'u' aangesproken en op handen gedragen. Bekende dichters, regisseurs, koningen en andere adel, componisten en ga zo maar door; allemaal waagden ze zich minstens eens aan de ultieme liefdesbrief. Het is een leuk boek om even lekker weg te zwijmelen en te dromen over je eigen liefde en die liefdesbrief die hij je ooit heeft gestuurd.

Het is de boodschap die telt, niet de vorm
Boodschap die het boek je wel mee wil geven, is dat het niet uitmaakt hoe die liefdesbetuiging tot je komt, als hij maar oprecht is. 'Gelukkig maar', denken nu veel mannen. Dan kan ik vanmiddag gewoon dat sms-je sturen met daarin: LUWAMH!

Uitgever: Truth & Dare ISBN: 978 90 499 9862 2 Pagina's: 173