CD: Ringo Starr - His All Starr Band Live 2006

Ringo Starr, bijna de laatst overgebleven Beatle, timmert nog altijd hard aan de weg. Recent kwam er nog een nieuw album Liverpool 8 van hem uit. Kort daarvoor was ook al de verzamelaar Photograph verschenen met daarop zijn beste hits tot dan toe. Maar naast deze verse cd's is Ringo nog altijd druk bezig met optreden. Zo is hij al bijna 20 jaar bezig met touren met zijn All Starr Band. Niet continu natuurlijk, maar na 19 jaar zijn er toch al tien edities geweest. De tiende editie stamt uit 2008, maar het is van de negende editie dat er recent een cd is uitgebracht, Ringo Starr & His All Starr Band Live 2006. Voor deze optredens had Ringo Starr de beschikking over de volgende artiesten: Billy Squier, Edgar Winter, Hamish Stuart, Richard Marx, Rod Argent en Sheila E.

De opener van het album bestaat uit een klein stukje van 'With a little help from my friends'. En die 'friends' zijn uiteraard de All Starr's. Ook 'It don't come easy' zit in de opener. Gelukkig gaat het verder absoluut niet moeilijk met het optreden. We worden uiteraard stevig getrakteerd op originele Beatle-nummers zoals 'What Goes On', 'Yellow Submarine' en 'I Wanna Be Your Man'. Ringo's eigen hits ontbreken ook niet, getuige de aanwezigheid van 'Photograph' en 'Act Naturally'. Die laatste is dan wel niet origineel van Ringo, maar hij heeft zich het nummer wel eigen gemaakt. Maar ook de All Starrs komen met hun eigen hits op de proppen. Zo presenteert Sheila E haar eigen 'A Love Bizarre' en 'The Glamorous Life' en brengt Richard Marx 'Don't Mean Nothing' en 'Should've known better' ten gehore.

Inclusief de intro biedt het album 18 tracks. De geluidskwaliteit is prima, even iets harder zetten is dus geen enkel probleem. De opnames zijn gemaakt op 16 juli 2006 in Uncasville in de staat Connecticut. Zowel Ringo Starr als zijn All Starrs nemen de microfoons ter hand. Sheila E en Ringo sloegen op de drums. Het stevige gitaarwerk werd geleverd door Billy Squier en Richard Marx. Daarnaast verzorgden Rod Argent en Edgar Winter de keyboards, de laatste nam ook nog even de saxofoon ter hand. En als laatste kan Hamish Stuart trots vertellen dat hij de bas speelde. Alles klinkt prima, de gekozen nummers zijn allemaal leuk, maar meer is er niet over te vertellen. Niet dat de live-gezongen tracks slecht klinken, maar spectaculair kun je het helaas niet noemen. Wat er wel is, is gewoon een degelijk optreden, niets meer, maar ook niets minder.

Label: Rough Trade Releasedatum: 31 oktober 2008