DVD: 27 Dresses

Voor Katherine Heigl lijkt de periode van het binnenlopen nu echt begonnen. De actrice, die haar bekendheid vooral te danken heeft aan haar rol als Izzie Stevens in Grey's Anatomy, speelde eerder al een rol in Roswell en de hoofdrol in Knocked Up. Nu heeft ze weer een grote Hollywoodfilm waarin ze de hoofdrol speelt: 27 Dresses. De film kende een bescheiden succes in de bioscoop en is sinds kort door 20th Century Fox nu ook op DVD uitgebracht.

Jane is een begeerlijke vrijgezel. Ze heeft een aardige baan, staat voor iedereen klaar en beschikt over de goede looks. Ondanks dat ze gek is op huwelijken, is ze nog nooit getrouwd. Ze heeft haar zinnen gezet op haar baas, maar die ziet haar jammer genoeg niet staan. Om haar hunkering naar huwelijken toch te kunnen bevredigen bezoekt ze als bruidsmeisje bijzonder veel trouwpartijen. Zoals je uit de titel al kunt vernemen, zijn het er maar liefst 27 en Jane heeft dan ook net zoveel jurken in de kast hangen. Als een journalist van de lokale krant, Kevin, van het verhaal van Jane hoort, besluit hij er een artikel over te schrijven. Hij vertelt Jane natuurlijk niet over zijn intenties en ze neemt hem al snel in vertrouwen. Ondertussen verschijnt het zusje van Jane ook nog eens ten tonele, die met valse voorwendselen de baas van Jane in weet te palmen. En zo gebeurt het dat Jane bruidsmeisje is op het huwelijk van haar zusje en de man van haar dromen; en dan is er ook nog die reporter die er een sappig verhaal van wil maken.

27 Dresses is een redelijk innemende romantische komedie, die regelmatig een beetje vervalt in cliché's. Zo kun je als doorgewinterde liefhebber van het genre sommige verhaallijnen al van verre zien aankomen en is ook het eind niet echt verrassend. Toch komt de film er goed mee weg en dat komt vooral door de aardig uitgeschreven karakters en de leuke setting van de film. Vooral Katherine Heigl kun je de meest cheesy plotwendingen niet kwalijk nemen, daarvoor is ze gewoon te leuk. De rest van de cast voldoet aan de eisen, maar echte toppers zitten er niet tussen. De release op dvd is redelijk. De film zelf staat er prima op, maar qua extra's is het niet veel bijzonders. 20th Century Fox heeft het wel geprobeerd, met maar liefs 34 minuten aan extra materiaal, maar het komt niet verder dan een paar interviews en een blik achter de schermen.

27 Dresses is een aardige romantische komedie, die met name gedragen wordt door Katherine Heigl. Je hoeft geen grote verrassingen te verwachten qua verhaal, maar het geheel is innemend en best leuk voor een druilerige zondagmiddag of voor een avond waarbij je gezelschap belangrijker is dan de film. Voor de extra's hoef je de schijf in ieder geval niet aan te schaffen.

Label: 20th Century Fox Releasedatum: 21 november 2008 Kijkwijzer:
Waardering film: - Waardering extra's: