DVD: Scar

Als je genoten hebt van Saw en Hostel dan zul je je met Scar ook best vermaken. De titel laat weinig te wensen over. De film gaat over de littekens die Joan Burrows heeft overgehouden na akelige momenten in de martelkamer van een begrafenisondernemer. Na zestien jaar keert ze terug naar haar geboorteplaats om de diploma-uitreiking van haar nichtje bij te wonen. Tot zover is het nog pais en vree.

Spokend verleden
In Scar wordt er vaak geschakeld van het heden naar het verleden. In deze flashbacks wordt dan het drama van de zestien jaar jongere Joan Burrows getoond. In deze flashbacks is te zien hoe het komt dat Joan af en toe het spoor bijster is. Wanneer Joan in het rustieke Ovid, Colorado terugkeert, worden zij en het stadje geconfronteerd met een aantal ernstig toegetakelde lijken die opduiken. Laat haar verleden haar dan nooit meer met rust?

Horror
Je moet wel tegen een hoop bloed en narigheid kunnen als je naar Scar gaat kijken, want er wordt lustig op losgesneden en het bloed spat in het rond. Je mag het verwachten van een degelijke horrorfilm, maar soms is het wat over the top. Dat neemt overigens niet weg dat het gewoon een toffe horror is, die qua opzet wel wat weg heeft van de Saw-reeks. Het verhaal is op zich wel goed gevonden al is de ontknoping wel wat voorspelbaar, maar dat maakt de film niet minder eng. Een aspect dat ook meewerkt aan de sfeer van de film is het lichtgebruik. Tijdens de hele film is het beeld niet heel kleurrijk. Er lijkt een filter over de lens te zijn geschoven die een wat grijzer beeld veroorzaakt. Deze kleurstelling zorgt er wel voor dat de sfeer van de film wat beter overkomt.

Kort maar krachtig!
Als je op zoek bent naar een film die je kort maar hevig laat beven, dan is Scar een goede keuze. Het is een middelmatige horror waarin iets teveel bloed vergoten wordt en veel mensen doodgaan, maar toch is het de moeite van het kijken waard. En zoveel moeite kost het niet, de film duur slechts een kleine vijf kwartier. Gewoon een aardige film zonder uitblinkende cast maar met een redelijk verhaal en vooral veel bloed. Zorg wel dat je een sterke maag hebt als je Scar gaat kijken!

Label: RCV Releasedatum: 15 oktober 2008 Kijkwijzer:
Waardering film: - Waardering extra's: n.v.t