Magazine: Sex, Drugs and Rock 'N' Roll Highschool
Vorig jaar bracht het bedrijf het magazine Sex, Drugs & Rock 'n' Roll Highschool uit. Een initiatief naar aanleiding van de vele vragen van stagiaires bij het bedrijf en mensen die buiten de muziekwereld opereren. De inhoud belichtte dan ook de grondbeginselen van de muziekindustrie. Het geheel werd op begrijpelijke en hedendaagse manier in kaart gebracht: van publishers, via journalisten, tourmanagers, naar promotie aangevuld met achtergrondinfo en columns. Destijds werden de snelwegen van het vak ingetekend, maar het Rock 'n' Roll Highschool team vond het niet voldoende. De kaart moest duidelijker en verder ingevuld worden. Onder leiding van Minke Weeda kwamen de landweggetjes en sluiproutes ook in de muzikale TomTom te staan. Het wegennet is vanaf 22 oktober verkrijgbaar.
Het unieke concept sloeg vorig jaar al goed aan en werd enthousiast ontvangen. Music 101 voor de mensen die niet in de business zitten. Het tweede dictaat kent dezelfde opbouw, maar neemt nu dus de toeristische route onder de loep. Columns, interviews en achtergronden zijn de tankstations en rest-stops tussen de colleges van onderwerpen als producers, marketing, hitlijsten, festivals, testpanels, digitalisering, groupies en fans. Met een frisse inslag en goede dosis zelfreflectie worden de topics behandeld. Het bevat leuke weetjes over de muziekindustrie, een woordenlijst om de leken te helpen, doe-het-zelf tips voor de beginnende muzikant en goede voorbeelden om het een en ander duidelijk te maken. Bandjes, geïnteresseerden en zelfs bekenden in de industrie kunnen er hun voordeel mee doen of gewoon meer te weten komen over de wereld achter de radio, de cd's en de mp3's. Wederom, een prima initiatief in een zeer degelijke uitvoering! Volgend jaar een nieuwe editie met fietsroutes?
Het glossy magazine is hier voor ¤5,- te bestellen. Maar ook is het op verschillende locaties door het land gratis verkrijgbaar.
Uitgever: Rock 'n' Roll Highschool Datum: Oktober 2008
Waardering: