DVD: The Killing Floor

Films from Hell, zo heet het nieuwe horror- en thrillerlabel van Bridge Entertainment. Stuk voor stuk films die niet in de bioscoop te zien waren, maar nu op dvd worden uitgebracht. De films hebben één ding gemeen: spanning en angst staan centraal. In eerste instantie bestaat de serie uit zes nieuwe films. Elk voor een redelijk lage adviesprijs: slechts ¤9,99. Een aantal van deze films zullen op FOK! worden besproken. Vierde uit de reeks is The Killing Floor.

Er zijn genoeg redenen om jaloers te zijn op het leven van David Lamont (Marc Blucas, bekend uit Buffy the Vampire Slayer). Hij is een succesvolle uitgever, bulkt van het geld en heeft net een schitterend appartement in New York gekocht. Toch is het niet alleen maar rozengeur en manenschijn in het leven van David, want er is iets niet helemaal pluis met zijn nieuwe optrekje. Hij krijgt gruwelijke foto's van een slachtpartij thuis gestuurd en komt er achter dat deze gemaakt zijn in zijn appartement. Daarnaast wordt hij bedreigd door de zoon van de vorige eigenaar en lijkt het erop dat iemand hem koste wat kost uit zijn huis wil hebben. Hij voelt zich daardoor niet prettig en wordt al snel bijgestaan door een rechercheur die wel heel erg betrokken lijkt bij de zaak. Beeldt David zich nou van alles in of loopt hij gevaar als hij in zijn luxueuze appartement blijft wonen?

De vorige films uit de reeks Films from Hell waren amper het bekijken waard. Gelukkig is het nieuwe label geen garantie voor een slechte film, want The Killing Floor is vrij onderhoudend en op sommige momenten ook behoorlijk spannend. Het ingewikkelde plot is dan wel een beetje vergezocht, maar het zet de kijker wel continu op het verkeerde been. Zeker het verrassende eind maakt het wat trage begin meer dan de moeite waard. De lokatie, twee strakke woonlagen met a view worth killing for, biedt een opmerkelijk passend decor voor een spannende thriller. De cast bestaat, in tegenstelling tot de andere films van dit label, niet uit de minst ervaren acteurs. Zo komen onder andere Reiko Aylesworth en John Bedford Lloyd voorbij.

The Killing Floor is een aardige thriller. Na een rustige start ontvouwt het verhaal zich echter als gecompliceerd en volgt de ene ontwikkeling na de andere. Alhoewel er zeker wat gaten in het verhaal zitten en sommige zaken onuitgelegd blijven, weet de film zeker tot het eind te boeien. De release kent geen extra's. Killing Floor weet de eer van het nieuwe label Films from Hell te redden. Nu hopen dat de volgende worp van deze reeks ook de moeite waard is.

Label: Bridge H.E. Releasedatum: 12 december 2007 Kijkwijzer: Waardering film: Waardering extra's: n.v.t.