CD: The Riplets - Rock

De gezusters Riplet richtten in 1998 hun band The Riplets op. Samen met een gitariste spelen Janneke (zang en bas) en Valesca (drums) een niet kinderachtig soort punkrock. In 2001 brengen ze hun eerste single uit, waarna een jaar later de cd Rock 'n Roll Beat volgt. In 2004 brengen ze een tweede album uit, Love Special Delivery Boy. Voor, tussen en na beide albums treden ze zo'n beetje overal op. 2005 brengt een pauze, waarin ze een nieuwe gitarist moeten zoeken. Ryan Riot (oftewel Elle Bandita) komt de Riplets-gelederen versterken en de meiden kunnen weer verder.

Herstart
Deze herstart levert dit derde album op met de simpele titel Rock, inclusief single 'Love U Rock 'n Roll' met bijbehorende videoclip. Naast die single bevat de cd tien andere nummers, waaronder een coverversie van Michael Jacksons 'Beat It'. De dames vereren de rock met hun nummers, te horen aan de titels van de al genoemde single en bijvoorbeeld 'Rock 'n Roll Manifest', de eerste song op het album. Een punky nummer, met heel fatsoenlijk gitaarwerk. De zang van Janneke Riplet komt puur en echt rock over, maar alhoewel haar stem het vaak uitstekend doet, komt ze niet altijd goed uit de verf. Vooral in de gematigde zanglijnen, waarin er niet geschreeuwd wordt, zinkt haar stem terug tot het niveau van ietwat gewoontjes.

Fijn gitaartje
Op 'After Eight (The Boy Can't Dance)' is het nou juist die zang van Janneke die het een erg leuk nummer maakt, met een grappig gesproken intermezzo. Toch legt ze het vaak wel af tegen dat hele fijne gitaartje dat het hele album door te horen is. Rock is een degelijk rockalbum, met een paar goede songs, waaronder het erg leuke 'My Turn to Play'. Het geluid van The Riplets is niet heel bijzonder of uniek. Het is simpelweg stevige punkrock, die het vooral live goed zal doen. Gelukkig zijn de Rotterdamse dames nog lang niet van plan om het optreden aan de wilgen te hangen. Hou ze in de gaten!

Label: U-Sonic Records Releasedatum: 1 september 2007