DVD: Bottoms Up

Bottoms Up heeft de bioscoop niet gehaald in Amerika en werd meteen op dvd uitgebracht. Ook in Nederland komt de film alleen op dvd uit. Als je kijkt naar een aantal van de castleden, zoals Jason Mewes en Kevin Smith dan lijkt dit raar. Als je vervolgens ziet dat Paris Hilton een van de hoofdrollen speelt wordt het allemaal wat aannemelijker. Er daarom maar vanuit gaan dat het een slechte film is, is natuurlijk ook niet eerlijk.

Het verhaal...
Owen Peachman (Jason Mewes) is een barman die snel veel geld nodig heeft om het falende restaurant van zijn vader te redden. Hij besluit mee te doen aan een cocktail-wedstrijd waarmee het vereiste bedrag te winnen is. Hij reist af naar LA en trekt in bij zijn nog in de kast zittende oom Earl (David Keith). Helaas voor hem staat de uitslag van de wedstrijd al van te voren vast en moet hij een andere manier verzinnen om aan geld te komen. Hij komt achter het geheim van Lisa Mancini (Paris Hilton) en werkt zich via haar het Hollywood-leventje in. Haar vriend is namelijk de bekende acteur Hayden Field (Brian Hallisay).

Hollywood in het klein
De film schuwt er niet voor om alle vooroordelen over Hollywood uit de kast te trekken. De oom die probeert te verbergen dat hij homo is, sex voor een rol en schandaalreporters. Wat opzich allemaal stof is voor een goede satire, maar helaas wordt het slecht uitgevoerd. Het flinterdunne verhaal wat hiervoor de leidraad moet zijn getuigt ook al niet van veel originaliteit. Je verwacht al snel dat de slechtste acteerprestatie neer gezet wordt door Paris Hilton, maar die eer is voor Jason Mewes. Hij is vooral bekend van zijn rol als Jay in de diverse films van Kevin Smith. Het lukt hem helaas niet om die rol van zich af te schudden. Daarnaast lukt het hem niet om te overtuigen in zijn rol van sukkel die heimelijk verliefd is op het populaire meisje. Paris Hilton heeft het dan al een stuk makkelijker, zij speelt eigenlijk zich zelf. Althans een goede versie van haar zelf. Ze doet aan vrijwilligerswerk en eigenlijk walgt ze van het hele wereldje, maar omdat haar vader directeur is van een productiebedrijf moet ze wel. Toch lukt het haar ook niet om haar imago af te schudden of enigszins geïnteresseerd over te komen in haar rol. Ze doet geen enkele moeite om een overtuigende rol neer te zetten. Het grootste inspanning is dat ze haar haar bruin heeft geverfd, wat de cover van de film enigszins dubieus maakt, want daar heeft ze gewoon blond haar. Blijkbaar moet Paris Hilton genoeg zijn om deze film te verkopen.

Wel of niet
De film is uiteindelijk alleen geschikt voor mensen die of een grote fan van Paris Hilton zijn of alles gezien willen hebben met Jason Mewes en Kevin Smith (die overigens maar een klein bijrolletje speelt). De rest van de mensen kan de film beter uit de weg gaan. Al staat de film als curiositeit in je dvd collectie ook wel grappig.

Label: Paradiso Home Entertainment Releasedatum: 25 oktober 2007
Kijkwijzer: Waardering film: