DVD: Chips - Het 1e seizoen

SubheaderWie kijkt er nu niet graag naar een serie waarin harde politieagenten op snelle motoren centraal staan. Nou ja, dat van die harde politie valt eigenlijk wel mee. Agenten Jon Baker (seven Mary three) en Frank Poncherello (seven Mary four) rijden samen op hun motoren over de Californische snelwegen waarbij ze meer dan hun best doen om de gevaarlijke situaties en hachelijke problemen op te lossen. Of het nu gaat om loslopende kippen op de snelweg, een lekgeslagen lijm-wagen of een bende dieven, de "CHiPs" lossen het op. En het maakt niet uit hoe goed Ponch daarbij zijn best doet, op de één of andere manier begaat hij toch een ergens een flater of maakt hij zichzelf weer belachelijk. Dit tot groot ongenoegen van sergeant Getrear, de leider van de California Highway Patrol, kortweg "CHiPs".

Geschikt
De serie liep van 1977 tot 1983 en werd in het begin niet eens op de Nederlandse televisie uitgezonden, maar gelukkig wel op de Vlaamse tv. Pas in 1984 werden enkele afleveringen door de Avro op tv gebracht. Mede door de vele stunts en mooie opnames op de snelwegen leverde deze serie een hoge kwaliteit. Erik Estrada (Ponch) en Larry Wilcox (Jon) deden daarbij zelf zoveel mogelijk hun eigen stunts dus hier geen acteurs die voor een scherm zitten en net doen of ze aan het rijden zijn. Daarnaast bevatte de serie ook een flinke dosis humor en was deze ook zeer geschikt voor de jeugdige kijkers. Want uiteraard werd er geregeld wat extra uitleg gegeven door de twee officieren over het verkeer aan spelende kinderen.

De originele intro voor de serie. Wees gerust, de dvd-set heeft wel een perfect beeld

Eindelijk
Het heeft lang geduurd voordat deze box met zes dvd's eindelijk voor de fans te koop was, maar toevallig geldt dat ook voor Amerika. Ook daar is de box pas deze zomer uitgebracht. Gelukkig is de set zeer compleet. Alle 22 afleveringen van het eerste seizoen inclusief de pilotaflevering staan erop, alsmede kleine interviews met Erik Estrada waarin hij over meerdere afleveringen nog iets extra’s te melden heeft. Het geluid van de serie is uiteraard in mono maar wel van een prima kwaliteit. Ook het beeld is van een zeer goede kwaliteit en alleen aan de mode, auto's en omgeving zie je dat de serie al een flink aantal jaartjes oud is. Als je een "CHiPs"-fan bent van vroegere tijden dan is er maar één ding wat je nu moet doen. Neurie de begintune en ga als een speer naar de winkel. Let uiteraard wel op de snelheid want de gemiddelde politieagent in Nederland zal niet zo coulant zijn als Jon en Ponch als je uitlegt waarom je zo hard reed.

Label: Warner Bros Releasedatum: 8 augustus 2007 Kijkwijzer:
Waardering film: - Waardering extra's: