CD: Norman Jay Mbe - Good Times 7 - Let the good times roll

DJ Norman Jay Mbe is alweer toe aan zijn zevende uitgave in de serie Good times. Sinds eind augustus in de cd Good Times 7 - Let the good times roll verkrijgbaar. Het is een dubbelalbum met een verzameling van songs die er niet om liegt. Doel van Norman Jay is, volgens zijn eigen zeggen, om obscure muziek populairder te maken en populaire muziek cooler. Hiertoe heeft hij, zoals gezegd, al een aantal cd's uitgebracht en deze hebben dat doel wel bereikt. Nummer zeven in deze reeks zal ook aan het bereiken van dit doel weer een bijdrage leveren. De cd's zijn een registratie van dat wat er op het bekende en grootste straatfestival ter wereld, The Notting Hill Carnival te horen is. De serie is inmiddels synoniem geworden voor het festival. Zeg je de festivalnaam dan zeg je Good Times en vice versa.

Op deze uitgave gaat Norman Jay terug naar zijn roots. Hij heeft een verzameling gemaakt van de beste oude en nieuwe soul, funk, reggae, disco, hip hop en house. Heel divers is dat dus wel te noemen. Dat maakt ook dat er voor iedereen wel iets op staat dat hem/haar aanspreekt. Met nummers als Morning Child Raw van 4 Hero, Perfect Kind of Love van Nicole Willis & Soul Investigators en de rap song Kick van Lupe Fiasco is meteen duidelijk hoe divers deze dubbel-cd is. Een heerlijk nummer dat eruit springt is Just Right van de soul-groep Bare Knuckle Soul. Er zijn ook wat oudere nummers te vinden zoals de soul-jazz klassieker Morning Dew van Salena Jones. Al met al te veel goede nummers om ze hier allemaal te noemen.

Norman Jay Mbe

Wat de cd's van Norman Jay Mbe vooral goed maakt, is dat hij er in slaagt om zijn passie voor muziek over te brengen op de luisteraar. De diversiteit die hij in de Good-Times serie weet neer te zetten, zorgt er ook voor dat de albums bij een breed publiek in de smaak vallen. Er kan eigenlijk alleen maar gesteld worden dat deze zevende in de serie een aanrader is en zeker de moeite van het aanschaffen waard is. Al zit je thuis op de bank in Lutjebroek, in de file op de A16 of op de fiets met je walkman op al fietsende richting school, je waant je even op het Notting Hill Carnival. Je kunt je op slechtere plaatsen bevinden!

Label Resist Datum: 21 augustus 2007