CD: Hellogoodbye - Zombies! Aliens! Vampires! Dinosaurs!

Zombies! Aliens! Vampires! Dinosaurs! Het klinkt als een zwaar foute jaren zeventig B-film van het thrillergenre waar 'Killer Tongue' nog mee kan wedijveren. Plakkerig donkerrood bloed druipt van je schermen, schaars geklede, slanke deernes glijden over je scherm en vallen uiteindelijk ten prooi aan één van de hiervoor genoemde monsterlijke creaties. Het is echter het eerste volwaardige studioalbum van Hellogoodbye.

Even leek het erop dat het Californische kwartet de zomerhit van 2007 in Nederland ging scoren met 'Here (in your arms)'. Je weet wel, dat aanstekelijke deuntje met eenvoudige percussie en activerende synths en dito bliepjes en het zoete refreintje: "You are the one, the one that lies close to me. Whispers: Hello, I've missed you quite terribly. I fell in love, in love with you suddenly. That there's no place else I could be but here in your arms.".

Het is zo simpel in elkaar gedraaid en toch zo verdomd vermakelijk. De rest van het album valt in hetzelfde genre te schuiven: liefelijke, kindvriendelijke en milieubewuste synthpop. "Happyhappy gogo" zeg maar. Het is alsof 'Panic! at the disco' hun instrumenten hebben ingeruild voor elektronische gadgets en xylofoontjes. Samen met de successingle 'Here (in your arms)' is 'All Time Lows' het meest aanstekelijke nummer en heeft nog iets scherps. Het overgrote deel is te braaf voor woorden. De teksten zijn zoetsappiger dan honing en de deuntjes niet spannend te noemen. Ook het artwork is een mix van 'troetelbeertjes en Ovide en zijn vriendjes'-achtige makelij. Suiker electropop zou de lading prima dekken. Een stel gitaren en scherpe riffs zou de band geen windeieren leggen. Op een paar erg leuke tracks na blijkt het een album te zijn voor tienermeisjes met een paardenmagazine, roze frutsels in hun kamer en knuffelberen in bed. Zomers! Zoet! Lief! Braaf!

Label SonyBMG Datum: 21 mei 2007 Waardering: