CD: Shy Child - Noise Won't Stop

De eighties kunnen weer: de sound, de kapsels, de kleding en jawel, zelfs de keytar komt weer terug in beeld. Fout is goed. Als je keytar zegt, zeg je electropop en als je in New York electropop zegt, zeg je Shy Child. Het duo dat sinds 2000 aan de weg timmert, gooit maar weer eens een nieuwe knuppel in het hoenderhok, Noise Won't Stop

Overrompelend
De knuppel bestaat uit een elftal new-rave tracks die beats, loops, bliepjes, punk, disco, retro met elkaar vermengen totdat een geluidsaanval alle kippen van de leg afknalt. De muur van geluid wordt opgeworpen door Pete Cafarella (verantwoordelijk voor de keytar en de stoïcijnse zang) en Nate Smith op drums. Twee personen, maar wat een bak herrie kunnen ze produceren. Denk aan 'Hot Chip', 'Shit Disco' en 'The Klaxons' op een doldwaze kermis. Elektronica voor het oprapen en pompende, stuwende beats komen vanuit elke hoek op je af.

De eerste twee albums redden het niet tot dit continent. 'Drop The Phone' was de track die het succes voor deze band in Europa in gang zette. Een intro om een harem op te laten buikdansen, totdat de beuk erin gaat en dan is het ieder voor zich. 'Pressure to Come' is even intensief als de opener, sirenes en vervormde effecten vliegen om je heen. Handclaps, sirenes, samenzang en videogamebiepjes wisselen de 'grab you by the balls'-effecten van de meeste tracks mooi af. Maar in elke track zit die overrompelende spanning verscholen. Een cd om snoeihard aan te zetten en veertig minuten later verwilderd het resultaat van je wilde dansacties te aanschouwen.

Label Wall of Sound Datum: 19 mei 2007 Waardering: