CD: Ernst, Bobbie en de Geslepen Onix

Soepkippen! Ernst (Erik van Trommel) en Bobbie (Gert-Jan van den Ende) begonnen al in 1987 met het maken van kinderliedjes en programma's voor kinderen die in het ziekenhuis liggen. Inmiddels zijn ze sinds een aantal jaar met hun eigen show Ernst, Bobbie en de Rest bijna dagelijks op de televisie te zien en hebben ze vele cd's en dvd's gemaakt. Maar de plannen gaan nog veel verder; sinds kort draait hun nieuwe speelfilm Ernst, Bobbie en de Geslepen Onix in de bioscopen. Daarbij is deze cd uitgebracht waar onder andere alle liedjes uit de film op staan.

De cd begint uiteraard met het welbekende themanummer. Ook staat Red het Bos en de Dieren erop, een nummer dat als single is uitgebracht en een tijdje op 1 in de Kids Top 20 heeft gestaan. Er zit een leuke variatie door de cd heen. Het Lijkt Hier Wel Vakantie is warm en vrolijk terwijl Alles Geprobeerd weer serieus klinkt. Ook zijn er in de muziek verschillende stijlen als honky tonk en dance te horen. Van vier nummers staat er tevens een karaoke versie op. Als extra kan je ook nog eens de videoclip van Red het Bos en de Dieren bekijken.

Misschien heb je het al op het plaatje gezien maar er zit ook een grappig doe-boekje bij. Hier staan een paar songteksten en een aantal spelletjes in. Wanneer je meedoet aan de kleurwedstrijd vallen er leuke prijzen te winnen.

De kleurplaat heb ik uitgeprobeerd, hij is goed te doen.

Alle liedjes zijn lekkere meezingers en de teksten zijn makkelijk op te pakken. De in totaal zestien tracks hebben een leuke variatie, er hadden alleen misschien wat meer normale nummers in plaats van de vier karaoke versies op gemogen. De cd ligt echter voor weinig geld in de winkels en daarmee is het een leuk cadeau om aan jonge kinderen te geven. Het is natuurlijk extra leuk wanneer je ook nog de film bekeken hebt!

Label: Disky Releasedatum: 14 februari 2007