DVD: Laguna Beach 2

Na het eerste seizoen van Laguna Beach stonden de rijke ouders in de rij om hun populaire zoon of dochter de serie in te praten. Je kind in een real-life soap over het leventje aan de zonnige kust van Californië, dat was nog eens pronken met je veren! Gelukkig bestaat de serie in het tweede seizoen voor een groot deel uit dezelfde tieners als in het voorgaande jaar. De spil van de serie is Kristin, die het eerste seizoen iets meer op de achtergrond stond. Haar vrienden van de lokale High School maken nu hun intrede in de serie, maar er is ook veel ruimte voor haar studerende vrienden uit het vorige seizoen. Sinds kort is het tweede seizoen op dvd verkrijgbaar.

Wat kan er mis zijn met je leven als je rijk en mooi bent en opgroeit aan de zonnige kust van Californië? De meisjes en jongens leven in de grote landhuizen van hun ouders, rijden in een luxe auto en kunnen met de creditcard van papa winkelen bij Gucci, Versace en Ralph Lauren. Toch gaat het leven van elk puberend meisje niet over rozen. Zo roddelen de meisjes uit Laguna Beach continu over elkaar en zijn ze onzeker over hun uiterlijk en over hun vriendjes. Het is weinig vernieuwend in vergelijking met het eerste seizoen. Er is minder ruimte ingebouwd voor het introduceren van nieuwe karakters en de verhaallijnen uit het eerste seizoen lopen gewoon door in de nieuwe afleveringen. Als je de serie voor het eerst ziet duurt het even voordat je weet wat voor vlees je in de kuip hebt. De fans van de eerste serie zullen zich echter weer met plezier laven aan het luxewereldje van de rich & (inmiddels) famous. Verwacht geen diepgang, verwacht geen werelddrama, maar gewoon lekker meegluren in de wereld van een aantal verwende laatstejaars van de lokale eliteschool in Orange County.

Net als het vorige seizoen is ook deze release weer keurig. De 17 afleveringen staan op vier discs, die verpakt zitten in een mooie en kleurrijke digipack. Er is ditmaal wederom ruimte ingeruimd voor allerlei extraatjes en het zijn er een stuk meer dan bij de vorige release. Om te beginnen met de meest clichématige extra's. Zo kun je een aantal verwijderde scènes bekijken en bevat de release een aantal korte interviews met de 'hoofdrolspelers' van de serie. Daarnaast bevat de release een tweetal korte terugblikken op het tweede seizoen. Minder conventioneel zijn een aantal homevideo's van de hoofdrolspelers (mét kinderfoto's) en een kijkje achter de schermen bij een tweetal fotoshoots voor bekende tijdschriften. Tot slot bevat de release een Laguna Guide to Love en Fight The Slide waarin je nog meer te weten komt over het (liefdes)leven van tieners in Orange County.

Laguna Beach 2 is qua inhoud zo inwisselbaar voor het eerste seizoen. Voor de fans biedt deze release genoeg vermaak, zeker gezien de grote hoeveelheid extra's, maar er gebeurt een stuk minder dan in de voorgaande serie. Er wordt meer gepraat, meer geroddeld en meer geruzied, terwijl er minder ruimte is voor leuke uitstapjes, winkelsessies en bijzondere gebeurtenissen. Laguna Beach 2 zal de doelgroep zeker aanspreken, maar eerlijk gezegd is de serie niet zo fris en fruitig als het eerste seizoen.

Label: Paramount Pictures Releasedatum: 1 maart 2007
Kijkwijzer: Waardering: