DVD: Rumor Has It

In Hollywood zijn ze niet bepaald vies van remakes of spin-offs, dat blijkt wel als je kijkt naar de achtergrond van Rumor Has It. Niet alleen is er sprake van een lange lijst met bekende namen; ook lijkt de film in eerste instantie gebaseerd op de beruchte film The Graduate, afkomstig uit de jaren zestig. Gelukkig, als je wat verder kijkt merk je dat dat niet helemaal het geval is. Alhoewel de oude film met Dustin Hoffman wel de basis legt voor het verhaal, weet Rumor Has it een heel eigen weg in te slaan. Een film over opmerkelijke familierelaties met onder andere Jennifer Aniston, Shirley MacLain en Kevin Kostner.

Sarah (Jennifer Aniston) weet niet zo goed wat ze met zichzelf, haar familie en haar kakelverse verloofde aanmoet. Ze heeft soms het idee dat ze van een andere planeet dan haar ouders komt en alhoewel ze van haar aanstaande echtgenoot houdt, heeft ze toch het idee dat ze iets mist in haar leven. Haar twijfels over haar merkwaardig afwijkende familie worden versterkt als ze opeens de link legt tussen het waargebeurde verhaal uit de film The Graduate en de relaties binnen haar familie. Hierdoor ontstaat bij haar het vermoeden dat haar vader haar vader niet is en gaat ze op zoek naar de persoon die model stond voor de jongen uit The Graduate. Ze komt uit bij de steenrijke Beau Burroughs (Kevin Costner) om uit te vinden of híj haar echte vader is.

Alhoewel Rumor has it de kwalificatie 'Romantische Komedie' krijgt, missen er toch een paar elementen die je bij dit clichégenre zou verwachten. Zo is de rol van de verloofde van Sarah, Jeff (Mark Ruffalo), bijzonder klein. Alleen in het begin en op het einde zien we hem een paar keer door het beeld fietsen, maar de echte romantiek komt in deze film uit een onverwachte hoek. Qua humor zijn er natuurlijk wel momenten die grappig of genant zijn, maar echt leuk wil het niet worden. Daarvoor kabbelt het verhaal iets te rustig naar het einde en zit er nergens een climax in de film. Wat dat betreft willen de grote namen hun reputatie nergens echt waarmaken. De altijd charmante Anniston is prettig om te zien en speelt de rol die ze zo vaak speelt; hetzelfde geldt voor Kevin Costner en Mark Ruffalo. Vooral de rol van Shirley MacLaine zorgt voor de echt leuke momenten; zij speelt de oma van Sarah en presenteert zichzelf als pittige tante met scherpe opmerkingen, maar met een hart van goud.

Qua dvd is Rumor Has It helaas vrij karig. Naast de film zelf bevat de dvd namelijk alleen maar een trailer. Jammer, want een romantische komedie is ideaal om te vergezellen van een paar leuke bloopers of een aantal scènes die de uiteindelijke film niet hebben gehaald. Gelukkig is de film verder wel in orde en qua beeld en geluid krijgt Rumor Has It een dikke voldoende.

Promosite

Rumor Has It is een echte film om eens lekker te bekijken als je toch niets anders te doen hebt. Lekker met je vriend of vriendin en wat zoutjes zorgenloos 80 minuten de avonturen van Jennifer Aniston volgen. Verwacht geen spanning, drama of smeuïge vrijpartijen, maar een licht grappige film met een vleugje romantiek. De grote namen op de titelrol doen hun werk naar behoren, maar het is wel te zien dat ze dit bijna op de automatische piloot doen. Jammer genoeg is de dvd niet echt voorzien van extra materiaal. Rumor Has It is een standaardwerkje binnen het genre, met aantal leuke twists. Helaas is het net allemaal net iets te gezapig om het een aanrader te noemen, maar de film is het bekijken best wel waard.

Label: Warner Bros Releasedatum: 16 juni 2006 Kijkwijzer: