DVD: Elizabethtown

Vorig jaar kwam de film Elizabethtown van regisseur Cameron Crowe in de bioscoop. De meningen waren nogal verdeeld, waar de één het een langdradige en mierzoete film vond, vond de ander de film in één woord geweldig. Je houdt er van of je houdt er niet van, zullen we maar zeggen. De film gaat over Drew Baylor (Orlando Bloom) die een zeer succesvol schoenenontwerper is tot één van zijn schoenen een fiasco blijkt te zijn. Hij wordt ontslagen en op het moment dat hij zelfmoord wil plegen, belt zijn moeder hem op dat zijn vader overleden is. Drew gaat op reis naar Elizabethtown en komt stewardess Claire (Kirsten Dunst) tegen.

De film draait om Amerika. Het Amerika van de kleine dorpen met de oude waarden en normen. Dit, onder begeleiding van geweldige muziek, geeft een beetje een home sweet home gevoel. Niet alleen Orlando Bloom en Kirsten Dunst spelen enorm goed in Elizabethtown, maar ook Alec Baldwin en Susan Sarandon. Susan Sarandon speelt in haar korte rol als de moeder van Drew, de sterren van de hemel en heeft dan ook meteen de beste bijrol. Maar genoeg over de film zelf, op naar de DVD.

De DVD heeft goede geluids- en beeldkwaliteit, maar eigenlijk kennen we tegenwoordig niet anders meer. Het geluid is echter wel belangrijk omdat de film omgeven is door muziek en die moet natuurlijk wel goed te horen zijn.

De DVD van Elizabethtown bevat ook redelijk wat extra's. Je kunt een kijkje achter de schermen nemen bij de repetities, een groot deel van de crew stelt zich aan je voor en de bioscooptrailer is uiteraard ook terug te vinden. Leuke extra's zijn de twee verlengde scènes en dan met name "Rusty's learning tot listen part 8". Nog een leuke extra is de fotogalerie. Deze geeft een boeiend beeld van hoe het er op de set aan toe ging.

De extra's op de DVD zijn wel aardig om te kijken, maar echt speciaal zijn ze niet. Als je de film echt geweldig vindt, kun je toch beter even wachten op de speciale collectors DVD van Elizabethtown die in februari uitkomt. Deze versie is namelijk breedbeeld voor het zogenaamd bioscoop gevoel en heeft de extra's die op de gewone DVD ook te vinden zijn, maar deze is uiteraard wel duurder (prijzen verschillen). Als je ervan houdt om DVD's te verzamelen is deze wel aardig voor in je collectie, maar echt bijzonder is de gewone DVD van Elizabethtown niet.

Label: Paramount Pictures Releasedatum: 27 januari 2006 Kijkwijzer: Waardering: