CD: Don Diablo - Sellout Sessions 01

miss_bleu verblijdde ons in de submit met de volgende review:

Het heeft een hele lange tijd geduurd voordat deze Nederlandse DJ op gebied van CD's weer wat van zich liet horen. Hij is de laatste tijd erg druk geweest met het opzetten van zijn eigen muzieklabel en feesten, maar eindelijk was het ongeveer een week of drie geleden zover: zijn tweede CD kwam in de rekken van de platenzaken te staan.

Don Diablo Sell Out Session 01

Sellout Sessions bestaat uit twee CD's allebei een compleet anders opgezette mix. De eerste CD is gemixt om je het clubgevoel te bezorgen, daarom heet deze dan ook At The Club. Je zult het vast wel raden, maar dit schijfje staat vol met swingende en opzwepende beats. Waar de CD volgens de tracklist hoort te beginnen met "Feel Nobody", start hij bij mij toch echt met zijn nieuwe single "Blow". Gelukkig staat de rest van de tracklist niet fout op de hoes, want na "Blow" gaat de CD gewoon netjes naar "Rockin'". Zoals gezegd, heeft Don Diablo op deze eerste CD vooral gebruik gemaakt van opzwepende beats. Daarvoor maakt hij gebruik van nummers zoals "Get Kinky", "La La Land", "Hot City Nights" en "Money In the Bag". De meeste zullen jullie wel bekend in de oren klinken, dit zijn nummers die je regelmatig tegenkomt in clubs, of omdat er ook een aantal oude nummers van Don Diablo zelf opstaan. Bijvoorbeeld "Just Let It Go" van zijn eerste CD, samen met 16Down.

De tweede CD heet In The Car en je kunt het denk ik al raden. Dit zal dus de ultieme CD moeten zijn voor in de auto. Hij heeft hier gekozen voor wat meer alternatieve tracks in plaats van de opzwepende beats. Deze CD klinkt dus iets harder in de oren dan de lieve danceklanken van het eerste schijfje. Niettemin een erg lekkere CD met veel bekende nummers in de tracklist. Zo noem ik: "Hard To Beat" van Hard-Fi, "Ether Radio" en "World Of Tomorrow". Deze laatste zal vast veel mensen bekend voor komen door de TV-reclame van kaasboer Milner. Net zoals op de eerste CD is hier ook weer een nummer terug te vinden van Don Diablo's eerste CD. Bijvoorbeeld het nummer "F.R.E.A.K." wat hij samen met Todd Rotondi heeft opgenomen. Een compleet ander schijfje dus dan de eerste van deze dubbel-CD. Hij laat hier duidelijk zien dat hij meerdere kanten heeft en niet altijd het zelfde wil en kan draaien.

Sellout Sessions is zeker een verbetering van zijn eerste CD. Wat betreft trackkeuze en mixen is het zeker een vooruitgang en zal het een breed publiek trekken. Het is een weerspiegeling van zijn live-sessies die hij regelmatig te horen brengt in Nederland. Een album wat dus precies laat zien waar Don Diablo in zijn DJ-carrière voor staat. Voor mij een absolute top-cd die al lang non-stop in mijn cd-speler draait.

Label: Re-Fuse Productions Releasedatum: 18 november 2005