Film: Rumor has it...

Rob Reiner, regisseur van filmhit When Harry Met Sally, komt met een nieuwe romantische komedie uit aan het begin van 2006. Met een sterrencast bestaande uit Jennifer Aniston, Kevin Costner, Shirley MacLaine en Mark Ruffalo zijn de verwachtingen natuurlijk hooggespannen. Maar brengt Rumor has it... ook datgene wat er van verwacht mag worden?

Jennifer Aniston speelt Sarah Huttinger, een schrijfster van trouw- en overlijdensadvertenties voor de New York Times, die met haar kersverse verloofde Jeff (Mark Ruffalo; Collateral) naar Los Angeles vliegt om daar de bruiloft van haar jongere zusje Annie (Mena Suvari; American Beauty, American Pie) bij te wonen. Daar aangekomen bespreekt ze haar eigen trouwplannen en twijfels met haar immer alcohol consumerende oma Katharine (Shirley MacLaine).

Tijdens het gesprek verklapt Katharine een goedbewaard familiegeheim. Een geheim dat zijn weerslag heeft op de hele generatie vrouwen binnen de Huttinger-familie en dat een gerucht van dertig jaar terug weer doet opleven. Het verhaal ging namelijk, dat het boek The Graduate en de gelijknamige film met Dustin Hoffman, gebaseerd was op een waargebeurd verhaal...

Dankzij de geruchten begint Sarah aan haar eigen achtergrond te twijfelen en gaat zij op zoek naar de man (Kevin Costner) die waarschijnlijk alle antwoorden heeft.

Rumor has it... is een redelijke film met een paar aardige grappen. De plot is aardig gevonden en, ook al trillen de lippen van Jennifer net te lang en te vaak, levert de cast degelijke prestaties. Maar nergens wordt het meer dan dat. Nooit komt de kwaliteit van de film boven het gemiddelde uit. En van de maker van When Harry Met Sally mag je dat wel verwachten. Positieve uitzondering hierop is Shirley MacLaine die in elke scène waarin ze mee doet de show steelt. Een film dus, die prima te verteren is op een loze avond, maar waar je geen zaken opzij voor zet.

Label: Warner Bros Releasedatum: 12 januari 2006 Kijkwijzer:
Waardering: Redelijk