DVD: Poker voor Dummies

Deze dvd uit de 'voor dummies-serie' leert je in een uurtje alle kneepjes van het spel dat poker heet. Je instructeur heet Chris Moneymaker en blijkt een gerenommeerd pokerspeler. Ik geloof hem! Mij kan je alles wijsmaken, ik ben namelijk een echte poker-dummie. Nadat Chris zich heeft voorgesteld kan het pokeren beginnen. Allereerst de verschillende hands die je kan hebben. Eén paar, twee paar, alles tot en met de royal flush komt voorbij. Wel een beetje snel om in 1 keer te onthouden wat het beste is, maar vooruit, je kunt de dvd altijd nog een keertje bekijken.

Je coach, Chris Moneymaker

Nadat de kijker alles weet van pairs en straights brengt Chris je de fijne kneepjes van het inzetten, verhogen en passen bij. Het is allemaal behoorlijk ingewikkeld, dus goed opletten is een must. Samen met wat van zijn pokervrienden demonstreert Chris een potje poker. Soms gaat de dvd iets te snel voor dummies, soms is het juist weer iets te sloom. Na twee keer kijken begrijp ik het inzetten ook min of meer, door naar het bluffen!

Bluffen is toch waar de meeste mensen aan denken bij poker. In dit hoofdstuk leggen Chris en vrienden uit wanneer je moet bluffen en wanneer juist niet, en hoe je dit dan het beste kan doen. Verder leer je ook nog hoe je kan zien dat je tegenstander bluft, en of hij/zij dan een goede hand heeft of juist een slechte. Ontzettend handig! Als toetje krijg je de tien gouden pokerregels van Chris Moneymaker ingeprent. En dan ben je er klaar voor, je eerste winst in een spelletje poker!

Chris Moneymaker na zijn winst in de World Series of Poker

Natuurlijk werkt het zo niet. Alleen deze dvd bekijken zal je niet de hoofdprijs in een pokertoernooi opleveren. De dvd zit leuk in elkaar, en in een notendop weet je de regels van het spel dat poker heet, maar om goed te leren pokeren moet je vooral erg veel oefenen... Waar wacht ik nog op? Op naar de World Series of Poker, op naar het grote geld!

Label: Total Film Releasedatum: 25 oktober 2005