Boek: Leonardo da Vinci voor Dummies

Leonardo da Vinci was een genie. Hij was niet alleen een kunstenaar maar ook een wetenschapper, uitvinder, ingenieur en beeldhouwer. Hij heeft een basis gelegd voor de wetenschap zoals we hem nu kennen, door bijvoorbeeld de spieren in kaart te brengen, een prototype helikopter te maken en nog veel meer.

Leonardo da Vinci voor Dummies is een zeer overzichtelijk boek en je hoeft het niet van voor tot achter te lezen. Het is zo geschreven dat je gewoon het boek open kan doen op een willekeurige pagina en het nog kunt begrijpen. Het is natuurlijk wel het handigste om gewoon op de eerste pagina te beginnen, want het boek is wel geschreven in een logische volgorde.

Het boek Leonardo da Vinci voor Dummies bestaat uit 6 delen.
De geest van de Renaissance, Leonardo als wetenschapper, Leonardo als uitvinder, de schilder en architect, religieuze kunst en de DaVinci code en allerlei feiten die met Leonardo te maken hebben. Elk deel bestaat uit verscheidene hoofdstukken over Leonardo, zijn leven, de invloeden, zijn werk, het boek van Dan Brown etc. Alles wat met Leonardo da Vinci te maken heeft komt aan bod op en gemakkelijke, grappige en logische manier.

Als je dit boek hebt gelezen, heb je aardig wat kennis over het en hoe en waarom van Leonardo da Vinci. Je bent echter nog geen Leonardo expert, maar dat is ook niet de bedoeling van het boek. Het boek is er om je op een leuke en makkelijke manier te informeren over Leonardo da Vinci. Je hebt na dit boek wel meer kennis dan de gemiddelde mens op aarde en het is leuk voor je algemene kennis.

Een leuk boek als je wat aardigs wilt lezen over Leonardo da Vinci en daar houdt het wel mee op. Als je echt veel wil leren over Leonardo, moet je toch op zoek gaan naar een ander boek.

Uitgever: Pearson Education ISBN: 90 430 1134 7 Pagina's: 402