CD: DanceValley festival 2005 - Sunset mixed by Marcel Woods

Zoals altijd komen er twee albums uit van DanceValley. Vorig jaar waren dat Hard dance gemixt door Tom Harding en Mainstage gemixt door Ferry Corsten. Dit jaar heten de albums Sunrise en Sunset. Sunrise is dit jaar gemixt door Stonebridge en Jerre zal jullie later meenemen door die CD heen. Sunset heb ik mogen ontvangen en deze dubbel-CD is gemixt door hardtrance legende Marcel Woods.

Voordat ik begin met de inhoud van de schijfjes moet ik toch echt even wat kwijt over de hoes van deze CD. Het is namelijk niet vaak dat je een echt zo'n mooie in je handen krijgt. Hij is een karton met een print die precies het DanceValley-gevoel uitstraalt. In het midden zit een boekje met daarin een aantal foto's van het evenement, overigens zijn dat geloof ik geen foto's van dit jaar. Het is aan de buitenkant een juweeltje om in je platenkast te hebben staan. Nu nog even kijken of de inhoud van de schijfjes kan tippen aan de hoes.

De eerste CD geeft je een beetje het zweverige DanceValley gevoel. Het gevoel van een grasveld in de zon met op de achtergrond zomerse muziek en bloemen die uit de lucht komen vallen. Dit alles komt dan voornamelijk door nummers als The Manimal van Benjamin Bates en Say Hello van Deep Dish. In deze tracklist kom je geen nummers tegen met een enorme bass erin. Het geheel is wel zo gemixt dat hoe verder je in de tracklist komt des te meer bass en beats je krijgt. Zoals het hoort bij een goed mixalbum. Er staan in totaal 16 tracks op de eerste CD die variëren van trance naar hardtrance. Zo is Yeah van Angello & Ingrosso een aardige tranceplaat en is Fauna van Marcel Woods & Jesselyn een typisch hardtrance nummer. Dit alles wordt afgesloten met Digital Express van The Club. En dit geeft ook meteen al goed aan hoe de tweede CD zal gaan beginnen.

Want de tweede plaat staat namelijk helemaal vol met hardtrance dat richting de hardhouse gaat. Het is gedaan met het zweverige DanceValley gevoel. Dit schijfje geeft je meer het HQ gevoel wat UDC altijd probeert neer te zetten met HQ feesten. Meer beats en bass dus voor dit schijfje. Op deze CD kom je nummers tegen als: Self Reflexion, Papel (Preach mix), Ignition en So High. Echt veel verrassingen vind je niet op het tweede schijfje. De tweede CD wordt afgesloten met Greece 2000 van Three Drives, erg leuk om te horen hoe ze dit nummer weer nieuw leven hebben ingeblazen.

Voor ieder eigenlijk wat wils op dit verzamelalbum. De eerste CD beschikt over veel tempoverschil en straalt echt het DanceValley sfeertje uit doormiddel van de muziek die erop staat. Een beetje het wegdroom schijfje. De tweede CD is wat harder van tempo en gaat dan ook meer richting de hardhouse toe. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de eerste van de twee. Een heel lekker album dat goed in elkaar is gezet door Marcel Woods. Ik moet je dan ook zeggen dat ik niets anders van deze man zou verwachten.

Label: Mid-town records/ UDC Releasedatum: augustus 2005