CD: Hitzone 32

Als je regelmatig luistert naar radio538, dan kun je al ongeveer voorspellen welke liedjes op deze CD voorbij komen. Niet dat het een registratie van een uitzending is, maar de titels die -voor je gevoel- elke dertig minuten worden gedraaid bij dit station zijn, niet geheel verrassend, ook de titels die op deze verzamelaar staan.

Geen toeval, want Hitzone wordt samengesteld door radio538. Sinds kort is er echter wel iets veranderd aan de succesvolle reeks, want de laatste paar Hitzones worden vergezeld van een volledige DVD, die alle videoclips bevat van de liedjes die ook op de CD te horen zijn. Alle? Nee, toch niet alle. Want vreemd genoeg ontbreekt 'If I Were A Rich Girl' van Gwen Stafani ft. Eve op de DVD. Gelukkig blijven er nog 20 andere videoclips over, dus als je het een dagje moet doen zonder TMF of The Box, dan is deze DVD je redding.

Voor mensen die een actueel overzicht willen van de huidige stand van zaken in de Top40 is deze CD ongeschikt. De meeste tracks op Hitzone 32 hebben wel een notering in deze lijst, maar er ontbreken er ook een aantal. De reden hiervan is dat liedjes die al op een eerdere Hitzone hebben gestaan niet meer terugkomen op een volgende editie. Voor sommige titels moet je dus alsnog een vorige editie aanschaffen. Op deze uitgave blijven gelukkig nog veel titels over. Sommige van de titels zul je later vast nog met plezier afluisteren, maar er is ook een aantal die vooral nu leuk zijn omdat ze onderdeel uitmaken van de tijdsgeest of bij een hype horen. Zo zijn U2, The Black Eyed Peas, Kane en Coldplay op de CD aanwezig, maar tref je ook titels aan als Watskeburt?!, Lekker ding (van Kus) en Vrienden voor het Leven (van Jan Smit) op deze CD. Daarnaast, en dat is natuurlijk logisch bij een verzameling willekeurige recente hits, zit er soms zoveel verschil tussen opeenvolgende nummers, dat het niet echt een CD wordt die je rustig opzet bij een romantisch etentje of bij een rustig feestje. De CD is vooral geschikt voor in de auto (als je radioantenne het niet meer doet) of als je helemaal gek bent van een paar titels (het is per slot van rekening goedkoper dan het kopen van acht losse singeltjes). Dan kun je de nummers die je niets vindt overslaan en van je favoriete liedjes genieten, als je ze niet al net voorbij hebt horen komen op de radio.

Label: BMG Releasedatum: 15 juli 2005 Waardering: