CD/DVD: Faithless - ForeverFaithless The Greatest Hits

De CD
Ik zal jullie niet gaan vervelen met een oersaaie biografie van deze band want die kan menig fan nu denk ik wel dromen. Daarom begin ik maar meteen met de CD waar het eigenlijk allemaal om draait. De CD bestaat voornamelijk uit de meest bekende singles die Faithless in de afgelopen tien jaar heeft uitgebracht. Dan moet je denken aan nummers zoals: Mass Destruction, God Is A DJ en We Come One. Naast die dertien tracks die Faithless in de afgelopen tien jaar heeft gemaakt, zijn er ook nog twee nieuwe tracks op het album te vinden. Namelijk de tracks Reasons (Saturday Night) en Why Go? featuring Estelle. Reasons is een nummer dat eigenlijk naadloos zou aansluiten op "Mass Destruction", en "Why Go?" is voor de meeste op mensen wel bekend. Dit is namelijk de nieuwe single op dit moment van Faithless.

De DVD
Op deze DVD staan alle tracks die ook op de Greatest Hits voorbij komen. In het main menu kan je kiezen tussen Play All, Video Selector en Hexstatic Video Mash Up. Als je kiest voor de video selector krijg je onderin een time-line te zien met de daarbij behorende clips. De Time-line geeft op 1995-1996 de volgende clips weer: Salva Mea, Don't Leave en Insommia. De time-line schiet dan door naar 1998-1999. Het jaar waarin 8PM is uitgekomen. Van dit album zijn de clips God Is A DJ, Take The Long Way Home en Bring Back My Family te zien. Vanuit 8PM is het een sprong naar 2001-2002. Het jaar waarin "Outrospective" uit is gekomen. Daarvan zijn onder andere te zien: We Come One, Muhammed Ali en Tarantula. Vanaf daar is het is het een kleine sprong naar "No Roots" die uitkwam in 2004. Daarvan zijn maar twee clips terug te vinden op deze DVD. Mass Destruction en I Want More.

Nadat je natuurlijk via de video selector zelf een clip hebt kunnen uitkiezen is er nog een andere leuke functie op de DVD terug te vinden. Hexstatic Video Mash Up houdt eigenlijk in het kort in dat je alle videoclips door elkaar ziet lopen als een grote film. Zoals een DJ zijn muziek mixt zijn hier door een VJ de clips door elkaar heen gemixt. Het is erg leuk en bijzonder om dat te zien.

Het is erg leuk om de CD in huis te hebben, want je hoeft op die manier niet meer al je Faithless CD's af te zoeken naar dat ene nummer. Natuurlijk staat er niet alles op, maar de bekendste uit die tien jaar zeker wel. De DVD vind ik eigenlijk weinig toevoegen aan het geheel. Het is leuk voor de mensen die muziek-DVD's sparen van hun favoriete bands, maar om nou te zeggen "Goh die DVD moet ik met die CD hebben", nee niet echt. Je kan ook prima alleen de CD kopen.

CD
Label: Sony/BMG Music Entertainment Releasedatum: 14-mei-2005

DVD