CD: LCD Soundsystem - LCD Soundsystem

De hoes van deze CD is van karton en wit met zwart. Hij valt dus niet echt heel erg op als je zou moeten zoeken in de rekken bij je plaatselijke CD-winkel. Het wordt nog leuker als je hem open slaat, je zoekt je namelijk een ongeluk naar de tweede CD van dit album. De tweede CD zit verstopt tussen de hoes in, dus even goed zoeken voordat je terug rent naar de winkel.

De eerste CD begint met een lekker up-tempo nummer: Daft Punk Is Playing At My House. Persoonlijk vind ik dit zelf één van de betere nummers van dit album. Je zou dus denken dat het hele album zo lekker up-tempo ligt, maar na Movement zakt het tempo een beetje in. Never As Tired As When I'm Waking Up is een heel rustig nummer, wat het tempo in de CD eigenlijk helemaal terugbrengt. Na dit nummer wordt het tempo weer langzaam opgebouwd met veel lekkere beats en electro sounds. Disco Infiltrator is daar een goed voorbeeld van. Het nummer begint heerlijk met een beat en electro sounds en het is erg lastig om er op stil te blijven zitten. Zoals de titel ook al zegt gaat dit nummer ook richting de ouderwetse discosound. De eerste CD wordt op een beetje merkwaardige manier afgesloten. Great Release ligt eigenlijk helemaal niet in dezelfde lijn als alle andere nummers op de eerste CD.

De tweede CD begint helemaal niet waar de eerste CD is opgehouden, want dat zou betekenen dat het heel rustig zou moeten zijn. Losing My Edge is dan wel geen enorm up-tempo nummer maar er zitten heerlijke beats in die het karakter geven aan dit nummer. En ook in dit nummer wordt meerdere keren de naam Daft Punk genoemd, en dat kan ook wel kloppen want ze liggen aardig in hetzelfde straatje wat betreft muziekstijl. Bij Beat Connection word je weer even duidelijk teruggebracht naar de discotijd. Bij dit nummer wordt er geen gebruik gemaakt van vocals, dat in tegenstelling tot bijna 99% van de nummers op het album. Een stukje verderop zie je twee keer dezelfde titel staan. Yeah staan dan ook als twee verschillende versies op het album. Echt heel veel verschil kan ik er niet tussen horen, beide hebben het zelfde tempo. Alleen de ene heeft vocals en de andere niet. Deze CD wordt afgesloten door Yr City's A Sucker. De tekst komt hierbij niet echt veel verder dan "Your City is a sucker, my city is a creep."

Het jaar is pas net begonnen, en ik kan je zeggen dat voor mij dit jaar al goed begint wat betreft muziek. Deze CD is al een tijdje uit in de winkels maar hij is zeker nu nog het reviewen waard. Je gaat of van deze CD houden of je vindt het echt drie keer niets. Zelf vind ik dit album heerlijk. Er zit veel variatie in ondanks het feit dat je denkt dat alles bijna op hetzelfde neer komt. Maar door het tempowisselingen blijft er variatie in het album zitten. Nummers zoals "Daft Punk Is Playing At My House" en "Beat Connection" vind ik persoonlijk de meest heerlijke van de CD. Maar ik ben dan ook een enorm up-tempo persoon die het heerlijk vind om de beats goed te kunnen horen, en hoe sneller hoe beter. En het wordt nog beter wanneer er electro in is gebruikt. DeDe dubbel-CD is redelijk kort: op de eerste CD staan maar negen nummers, op de tweede CD maar zeven nummers. Het geheel krijgt een 8.5 van mij.

Artiest: LCD Soundsystem Titel: LCD Soundsystem Publisher: EMI Releasedatum: 24-01-2005 Genre:Funk / Punk/ Electro

Disc 1
1. Daft Punk Is Playing At My House