CD: Innercity

Zoals ik al zei in de intro gaat het om een dubbel-CD. De hoes is het standaard plaatje waarmee je bent dood gegooid in de reclame voor het evenement. Je zou toch haast denken dat men zijn fantasie toch wel kan gebruiken bij het thema Las Vegas. Zo denk ik dan bijvoorbeeld aan een hoes met bijvoorbeeld een kousenband erin ofzo. Ik vind hem eigenlijk in hetzelfde straatje passen als de Innercity CD uit 2002.

Lucky number one
De eerste CD begint met een nummer dat bijna net zo uitgekauwd is als de hoes van de CD. Flashdance van Deep Dish is een nummer dat bijna je neus uit komt doordat het eigenlijk te veel wordt gedraaid. Het is eigenlijk al meteen duidelijk dat dit niet echte rommel-CD wat betreft stijlen gaat worden. Van echt mixen is geen sprake, het lijkt wel of de schuif gewoon wordt omgegooid en dan heb je (tadaa!) Everytime I feel It van Sahara. Een stukje verderop kom je The Fruit van Sander Kleinenberg tegen. Persoonlijk vind ik dit een super lekker nummer dat ook helaas weer op een rare manier overloopt in B*tch van Dave MC Cullen. Nou moet ik je ook zeggen dat ik dit niet echt een geweldige combinatie vind zo achter elkaar. Na een redelijk stevig hardtrancenummer zoals Whole van Benjamin Bates zakt de CD gewoon weer compleet af naar trance met The Night van Who Da Funk. Een ander persoonlijk juweeltje staat richting het einde van de CD. After Me van Rank1 is een heerlijk nummer dat gewoon echt geheel fout staat in deze tracklist. Want je wilt geen rustig trancenummer hebben na een Hardtrance nummer. De CD eindigt met Control Freak van Cirez D. Dat nummer staat wel op zijn goede plek aan het einde van de CD, maar ook dit nummer is eigenlijk allang te veel gedraaid.

Lucky number two
Zo'n lucky CD vond ik de eerste niet, dus het is maar even afwachten wat CD2 gaat doen. De CD begint met The Theme van Malgosia. Je merkt al snel als je de tracklist ziet dat er weinig of geen nummers op deze CD staan met vocals, en dat terwijl CD1 er eigenlijk helemaal mee vol stond. Tijd dus voor het wat hardere werk, en nu maar hopen dat deze CD beter in elkaar overloopt. Als je zo ongeveer aankomt bij track drie van deze CD; Breda 8pm van Tiesto begint het geheel een beetje eentonig te worden. Er staan verder niet echt veel verrassingen op deze CD, iets verder in de tracklist komt je Flash van Johan Gielen tegen. Dit nummer zorgt eigenlijk weer voor een complete break in de CD rond track 9. Het is op zich een heel goed nummer maar persoonlijk had ik hem denk ik op CD1 gezet, vooral omdat deze CD een stuk harder klinkt en je eigenlijk dan niet op zo'n break zit te wachten. We Are United staat bijna aan het einde van de CD. Eigenlijk kon dit nummer ook niet ontbreken, er zit zo'n bekende sound in dat het bij iedereen in zijn of haar hoofd blijft hangen. De CD wordt afgesloten met keiharde Hardtrance; Overflow van Jowan.

Vooral CD1 komt bij mij over als een groot rommeltje van muziekstijlen door elkaar heen. Er zit geen stijgende lijn in tempo, en als je denkt dat je net even lekker wat Hardtrance gaat krijgen zakt de CD weer in elkaar als een zwak kaartenhuis naar trance. De nummers lopen ook zeker niet mooi in elkaar over, en het lijkt wel alsof het allemaal heel snel gemaakt moest worden. CD2 zit op dat gebied beter in elkaar. Maar goed,je kan dan ook best weinig fout doen als het gaat om Hardtrance achter elkaar zetten, alles lijkt tenslotte best veel op elkaar. CD2 vind ik dan ook best eentonig als ik hem zo luister, en dat is iets wat ik heel jammer vind.

Wat ik overigens ook niet goed kan begrijpen is waarom er is gekozen voor Trance en Hardtrance met deze dubbel-CD. Deze CD heeft de naam Innercity meegekregen. Je zou dan ook denken dat het dan ook iets met het feest te maken zou moeten hebben. Innercity was niet alleen Trance en Hardtrance, ik heb daar onwijs goede Techno gehoord en heerlijk muziek in de ex-pornstar zaal. Waarom zie ik die stijlen niet terug komen op deze verzamel-CD? Deze CD had net zo goed de winkel in kunnen gaan zonder het label Innercity maar gewoon als "ID&T Trance & Hardtrance volume1". Nee, zelf heb ik echt geen hoge pet op van deze CD, misschien moeten ze maar eens nadenken wat ze echt willen met die CD's van de evenementen, want had niets meer met Innercity te maken. Deze CD krijgt van mij een magere 5.

Tracklisting
Artiest: overige Titel: Innercity 2004 Label: ID&T / Universal Releasedatum: 26.12.2004
Genre: Trance / Hardtrance

CD1
1. Flashdance // 2. Everytime I feel It // 3. The Weekend // 4 .What do you want //5. Woz not woz // 6. The fruit // 7 . B*tch // 8. Whole // 9. Overdrive //10. Has it come to this //11. The night //12. Sale Loca //13. After me //14. Cold storage //15. Metropolis //16. Revelations //17. deep down explosion //18. Controle freak

CD2
1. The theme //2. Intercepted //3. Breda 8pm //4. Waterfalls //5. Absolut //6. Ignition, sequence, start //7. Sweet sorrow //8. Moments //9. Flash //10. San andreas // 11. Circles //12. U & Me //13. We are united //14. Cried out //15. Fancy fair 2004 //16. Secrets //17. En motion //18. Overflow