CD: Bloomingdale aan Zee

Na al dat slechte weer van de afgelopen dagen smacht ik wel weer naar de zomer. Om toch de sfeer in huis te halen, maak ik een lekkere cocktail van wat alcoholische sapjes en zet ik CD 1 van Bloomingdale aan Zee op. De openingstrack Feel the Summer zorgt meteen voor de chillin' atmosphere en de eerste slokken van mijn cocktail zijn genomen. Behalve de zomerse sfeer, is de mixer van de eerste CD, Arjan Rietvink, ook bezig geweest met wat electro invloeden, waardoor de CD niet alleen hangbaar maar ook dansbaar is. Zowel de tracks van Mylo (Drop The Pressure) als Royal Gigolos (California Dreamin') zorgen voor een wat stevigere beat. Ok, terug naar de cocktail en op weg naar de opwarmparty. Vlak voor het uitgaan gaat deze CD ook in de speler. Prima tegenhangers van de eerdergenoemde electronummers zijn de Zuid-Afrikaans klinkende nummers Calinda van Ritmo Dynamic en een van de grotere zomerhits van deze zomer, Let The Sun Shine van Milk & Sugar. Deze zonnige nummers staan vooral op de eerste helft van de CD, terwijl de tweede helft vooral wordt gedomineerd door Funk en Groove. Martin Solveig is met zijn Rocking Music door Warren Clarke in de remix gegooid en ook Junior Jack (Stupidisco) en Armand van Helden (My My My) zijn niet vergeten. Ook al denk je bij Bloomingdale meteen aan een chilltent, deze CD probeert je toch vooral op de dansvloer te trekken. Na een aantal Martini's, een paar keer Narcotic Trust op de repeat en een paar funky moves later wordt het tijd voor uitgaan... of zullen we eerst CD 2 nog ff opzetten?

Voordat de tweede CD erin gaat, willen we op de indrinkparty nog een eerbetoon maken voor Ricky Rivaro. Deze huis-DJ van ID&T heeft namelijk de grote kans gekregen om de tweede CD te mixen, en dat heeft zeker een relaxed stukje muziek opgeleverd. Wederom begint de partysessie met een chillin' vibe, verzorgd door Dr. Kucho!. Wat trouwens opvalt aan de tracklist, is dat de artiesten minder bekend zijn bij het brede publiek. Bezoekers van de groovy clubs zullen toch wel een hoop geluiden herkennen, zoals Infancia Magica van Claude Monnet presents Monica Noqueira. Deze track vat samen wat het doel is van deze tweede CD: dans je kont er af en zorg ervoor dat je aan het einde van de avond geen heupen meer over hebt. Tracks als African Child van Borowa zorgen voor de sambadance, terwijl het overgrote gedeelte wordt geregeerd door clubtracks, zoals The Love You Bring Me van Carl Kennedy en Rendez-Vu van Basement Jaxx. De eerstgenoemde van de clubtracks herkennen we momenteel in Pump It Up van Danzel.
Als de CD eindigt bij Soul Central, een combinatie van club en groove, hebben we helemaal geen zin meer om uit te gaan. Door de CD is er een relaxte, chillende sfeer ontstaan, die ons ervan weerhoud om door de kou naar de disco te gaan. We pakken de Martini en de Amaretto er weer bij en zetten de CD weer op. Met dank aan de goede mixstijl van Ricky Rivaro hebben we een chillende avond! Was het maar weer zomer!