DVD: Sensation the megamixes

Na de aparte Black en White CD’s die al eerder waren uitgebracht komt er na een tijdje ook altijd nog een CD/DVD pakket uit met daarop de megamix van White en Black en natuurlijk een registratie van beide events. De hoes van dit pakket is redelijk groot zodat hij net niet in je CD-rek past. Op de cover staan foto's van zowel White als Black. En hoe kan het ook anders dan dat de kleur van de hoes zilver met wit is. Dat lijkt een beetje het thema van Sensation in het algemeen te worden, als het gaat om CD’s en DVD's.

Disc1
De eerste wit met zilvere disc is gereserveerd voor de megamixen van dit jaar. Hij begint met de White megamix die bestaat uit 25 tracks. In deze megamix kom je nummers tegen zoals: "Body Motion", "Renegade Master", "Rubb It In" en "Loves Come Again". Natuurlijk zijn er nog veel meer bekende nummers, maar dat is dan ook de kracht van de Megamix. De Megamixen beginnen met een stukje van het thema van dit jaar, voor White zijn dat "Zeus". Na The Anthem van White dit jaar loopt het over in de Megamix van Black. Deze wordt geopend door "Ares" de black god. In de Megamix van Black kom je nummers tegen zoals: "Time Is Running Out", "Mindspace", "Pessa Pessa" en "Zoo". Deze CD wordt afgesloten door "Thrillseeka" van The Stunned Guys & DJ Paul.

Disc2 de DVD
Na een mooi "Fuck it all" Release filmpje van ID&T komt je uiteindelijk uit in het Sensation menu. Dit ziet er grafisch nou niet echt super sterk uit al zeg ik het zelf.
zoals je kan zien kan je kiezen tussen White of Black. Zodra je met je cursor over het plaatje heen gaat komt het ID&T logo tevoorschijn en kan je dus zien wat je gekozen hebt. Zodra je op het logo geklikt hebt kom je in het main menu uit van White of Black. Ook dit ziet er eigenlijk niet uit. Er zit geen geluid onder en grafisch is het ook zeker niet sterk.
Zoals je kan zien heb je in het menu verschillende onderdelen zitten. Ik zal even onderdeel voor onderdeel met jullie doornemen.

The DJ's
Zodra je dit onderdeel aanklikt krijg je een mooi lijstje met gezichten van de DJ's. Zodra je op een van de DJ's klikt krijg je een deel van de set te zien. Iedere DJ heeft op de DVD ongeveer 10 minuten van zijn set. Het hele DJ onderdeel op de DVD duurt dan ook een uur zonder de megamix.
The Megamix
Dit onderdeel spreekt eigenlijk voor zich. Na een live registratie van alle DJ's kan natuurlijk een live registratie van de Megamix niet ontbreken. De registratie van deze mix staat er gelukkig wel in zijn geheel op.

The Anthem
Zowel voor White als Black was er dit jaar weer een verschillende Anthem. Deze staat ook op de DVD in combinatie met beelden van het feest. Dit is heel leuk gedaan, want dit brengt het nummer net iets meer tot leven als je het ziet met de beelden.

VIP
Mocht je dit jaar nou geen VIP-ticket hebben gekocht dan kan ik je vertellen dat je heel wat mis hebt gelopen. Er waren namelijk allemaal aparte ruimtes mooi ingericht voor de mensen met een VIP-ticket. Gelukkig kan je wel een beetje meekijken hoe dat eruit zag. Want op de DVD staat een deel met beelden uit de VIP-ruimtes. Zo kan je beslissen of je volgend jaar misschien toch wel wat extra geld weer neerleggen voor een VIP-ticket.