Game: Second Sight

Je ziet nog net hoe je op een ziekenhuisbed vastgeboeid verplaatst wordt. Je wordt wakker en hebt geen idee waar je bent.

Wat is hier aan de hand? Hoe kom je hier? Wat is je naam eigenlijk?
Tal van vragen spoken door je hoofd en er is niemand in de buurt die antwoord kan geven. Hoe kwam je eigenlijk uit die boeien? Speciale krachten?

Na deze beetje flauwe introductie neem jij de controle in handen. Op onderzoek uit en hopen dat er iemand is die antwoorden op je vragen heeft.
Dat je speciale krachten hebt wordt meteen al duidelijk, want je hebt ze nodig om te kunnen ontsnappen. PSI-powers, oftewel met je gedachten controle hebben over allerlei materie. Dat is nog eens handig!


Universele Afstandsbediening

Maar wie ben je eigenlijk? Even kijken op je polsbandje en jawel hoor, daarop staat de naam John Vattic. Plots herinner je je flarden van het verleden. Een flashback verschijnt en je bevindt je in een millitaire basis op weg naar een zeer belangrijke missie. De aanwezige soldaten hebben echter geen zin om op je te babysitten, dus is het van belang dat je leert hoe je met wapens om kunt gaan.

Een uitgebreide tutorial over de controls, wapens en tactieken begint. Je leert verschillende manieren om langs vijanden te sluipen en hoe je ze moet uitschakelen. Er is een mogelijkheid om de tutorial over te slaan, maar het wordt toch aangeraden om het even te volgen. In korte tijd leer je bijzonder veel.

Al deze tactieken heb je in het gehele spel hard nodig. Men is achter je ontsnapping gekomen en je zult je een weg moeten banen door verschillende hindernissen, terwijl je ondertussen op zoek gaat naar je verleden.

Naarmate het spel vordert komen er ook andere PSI-powers bij. Zo kun je jezelf genezen, dingen verplaatsen, onzichtbaar worden en uit je lichaam treden, oftewel projecteren. Zelfs bezit nemen van andermans lichaam (possession) behoort tot de mogelijkheden.


Projectie