Game: Unreal Tournament 2004
De maps zijn erg mooi afgewerkt, en ik ben geen enkele bug tegengekomen. De maps zijn ook erg groot, maar je kan gelukkig in de verte ook nog goed zien wat er aan de hand is. Wat ik wel een beetje vervelend vond, was de laadtijd van grote maps. Verder ziet het er grafisch allemaal erg strak uit, zowel de maps, maar ook de effecten en de karakters.
Het geluid vond ik wat minder. Niet slecht maar echt geweldig is het niet. De muziek vond ik erg matig, maar de geluiden van het kabbelende water en andere effecten waren wel erg zuiver en realistisch. De geluiden van de wapens waren weer wat minder van kwaliteit en originaliteit. Het geluid was wel Dolby Digital, dus met een leuke speakerset wordt het spel nog boeiender. Wat wel erg leuk is, is de mogelijkheid om zelf een playlist te maken van je eigen MP3’s.
De gameplay voelde al direct aan zoals de eerste versie van Unreal Tournament. De reactie van je karakter is erg nauwkeurig, waardoor je scherp en snel kan aimen. Dit gevoel had ik absoluut niet in de 2003 versie. Het enige wat ik minder vind in vergelijking met deel één, is de adrenaline feature. Wanneer je 100 procent adrenaline hebt gespaard, dan kan je door middel van een toetsencombinatie bijvoorbeeld sneller lopen, of onzichtbaar worden. Deze toetsencombinaties zijn soms erg lastig uit te voeren als je midden in een game zit.
Wat mij wel gruwelijk tegenvalt is dat het spel pas enkele weken uit is, en er bestaan nu al diverse aimbots. Aimbots zijn cheats die er voor zorgen dat je altijd raak schiet. Dit was in de vorige delen al gruwelijk irritant, maar nu is het nog vervelender. Een cheater is namelijk in staat om je te volgen via de buddylist, om vervolgens op een andere server het bloed onder je nagels vandaan te halen. Dit wil nog wel eens gebeuren wanneer je een cheater op een niet al te vriendelijk wijze aanspreekt over zijn acties. Er zou bij een eventuele update wel een functie bij mogen komen om dergelijke cheaters te blokkeren.