Game: F-Zero Legend GP

F-Zero
Met F-Zero: Maximum Velocity waren een hoop mensen in rep en roer want een legendarische racegame kwam op de GBA uit. Iedereen kent de F-Zero titels ondertussen wel en de GBA is natuurlijk de beste plek om de semi-3d stijl een beetje terug te halen van vroeger. Met F-Zero: Maximum Velocity was dit gelukt en nu met de komst van F-Zero Legend GP er weer één bij.
In F-Zero Legend GP staat een nieuw element behoorlijk centraal.

Story mode bestaat uit 40 missies die je moet halen die per missie steeds op een hoger niveau komen. Tussen alle missies zijn er tekenfilms te zien die het verhaal ook daadwerkelijk beeld geven bij het verhaal wat zich afspeelt. In het verhaal speel je Rick Weeler die net als Captain Falcon een “bounty hunter” is. In het begin zit je achter iemand aan genaamd “Zoda” maar niet alleen Rick Weeler zit achter hem aan maar ook Captain Falcon. Je zult ook met beide personages de missies spelen.

Other Stuff
Naast Story Mode is er nog een ander nieuwtje aan het spel. Dit is de Zero Test mode. Deze mode bestaat in totaal uit 48 tracks die in 4 zijn gedeeld. Je moet in deze mode proberen bepaalde opdrachten te halen zoals bepaalde bochten nemen en nog vele andere dingen. Het is eigenlijk een uitgebreide tutorial of meer een soort licence systeem wat er ook bijvoorbeeld in Gran Turismo zit.

Uiteraard is er ook nog steeds training mode en Grand Prix mode. Deze laatste modus is verdeeld over drie moeilijkheidgraden. Op iedere moeilijkheidsgraad zijn dan weer drie bekers te winnen. Ook is er weer muiltiplayer waarbij je tegen iemand anders kunt racen die in het bezit is van GBA.

Gameplay, Sound & Grafisch
Als we gaan kijken naar de gameplay die F-Zero Legend heft is er eigenlijk niks veranderd met vroeger. Enige verandering die ik heb kunnen vinden is dat de L & R knop nu geen flauwe bochten meer maken maar bijna haakse bochten. Vergeleken met Maximum Velocity is de game ook een stuk moeilijker.

De tegenstanders zijn sneller en slimmer. Het zal dus even wat tijd kosten om op top niveau mee te draaien met dit spel. Grafisch gezien is het net allemaal wat strakker dan ze voorganger en het geluid is niet heel erg speciaal maar zal je ook niet vervelen tijdens het spelen.