Game: I-Ninja
En nu gaan spelen...
Aangezien Ninja nog in opleiding is, zal hij gedurende het spel upgrades moeten verdienen zodat hij nieuwe hoofdbanden en zwaarden kan krijgen. Deze upgrades verdien je door missies succesvol te volbrengen. Daarnaast kun je muntjes verzamelen waarmee je bonusmissies kunt kopen zodat je sneller naar je volgende hoofdband kunt gaan. Voor bepaalde missies moet je per se een bepaalde kleur hoofdband hebben, zodat je ook terug moet naar eerdere landschappen om daar extra grades te gaan verdienen.
Hier komt dan ook meteen het eerste minpunt om de hoek kijken: dat je terug moet naar eerdere werelden is niks nieuws voor de ervaren adventure- en platformfan. Maar dat je daarbij precies dezelfde missies nog eens moet doen, is niet echt tof. In plaats van een aantal muntjes verzamelen moet je bijvoorbeeld een X-aantal vijandjes afmaken. Voor de makers misschien een wereld van verschil, maar voor de gamer niet meer dan een teken dat er kennelijk geen geld meer was voor het programmeren van een nieuwe omgeving. Het is niet alleen goedkoop, het is vooral saai.