Game: I-Ninja

Hoofdpersoon is Ninja, klein van stuk maar groot in 'attitude'. Ninja is nog bezig aan zijn opleiding. Deze wordt echter wreed verstoord door een leger 'Ranx', onder leiding van de boze ninja-meester O'Dor, die Ninja’s voltallige stam in de pan hakken. Alleen Ninja en zijn meester Sensei (ja dat is ook zijn naam...) overleven deze aanval. Vervolgens zien we hoe Sensei per ongeluk gedood wordt door een overenthousiaste Ninja. Dit belemmert Sensei echter totaal niet bij het geven van zijn adviezen gedurende de rest van het spel. Jouw missie: Wraak! Ninja gaat zijn familie en vrienden wreken, onder het genot van het betere spring-, hak- en slingerwerk.



En nu gaan spelen...
Aangezien Ninja nog in opleiding is, zal hij gedurende het spel upgrades moeten verdienen zodat hij nieuwe hoofdbanden en zwaarden kan krijgen. Deze upgrades verdien je door missies succesvol te volbrengen. Daarnaast kun je muntjes verzamelen waarmee je bonusmissies kunt kopen zodat je sneller naar je volgende hoofdband kunt gaan. Voor bepaalde missies moet je per se een bepaalde kleur hoofdband hebben, zodat je ook terug moet naar eerdere landschappen om daar extra grades te gaan verdienen.



Hier komt dan ook meteen het eerste minpunt om de hoek kijken: dat je terug moet naar eerdere werelden is niks nieuws voor de ervaren adventure- en platformfan. Maar dat je daarbij precies dezelfde missies nog eens moet doen, is niet echt tof. In plaats van een aantal muntjes verzamelen moet je bijvoorbeeld een X-aantal vijandjes afmaken. Voor de makers misschien een wereld van verschil, maar voor de gamer niet meer dan een teken dat er kennelijk geen geld meer was voor het programmeren van een nieuwe omgeving. Het is niet alleen goedkoop, het is vooral saai.