Beautynieuws Januari 2004

Homburg Cosmetics
Homburgcosmetics is een nieuw merk op het gebied van gezichts-en lichaamsverzorging voor mannen. Het assortiment is opgesplitst in drie complete productseries: Vitalizing, Relaxing en Activating. In alledrie de productlijnen vind je dezelfde producten: Hair-and bodywash, Day-and nightcream, Aftershave balm en Face Scrub. Kies dus de productlijn die bij je past en voilà: alle producten die je nodig hebt, perfect op elkaar afgestemd. Ook niet onbelangrijk om te vertellen is dat alle producten dierproefvrij en op basis van natuurlijke ingrediënten zijn geproduceerd. Je kunt de producten gemakkelijk via de website bestellen, en momenteel loopt er zelfs nog een leuke nieuwjaarsactie, waardoor je bij je bestelling een hair-and bodywash voor de helft van de prijs kan uitzoeken. Een echte aanrader in het assortiment is, wat mij betreft, de Aftershave balm met haargroeiremmer, die ervoor zorgt dat de haargroei minder snel gaat en de stoppels zachter worden.



La Mer
Als er één merk is dat tot de verbeelding spreekt, is het wel La Mer. Zeg crème de La Mer, en echte beautyjunks beginnen te kwijlen. Wat is er nu eigenlijk zo speciaal aan dit merk? Is het de prijs? Is het het feit dat het maar op tien plekken in Nederland verkocht mag worden? Is het dat de Hollywoodsterren er mee weg lopen? Of is het gewoon de kwaliteit van de producten? Ik hou het zelf op een beetje van alles. Ja, de producten zijn prijzig, maar niet veel duurder dan andere producten van dezelfde kwaliteit. Het is slechts heel beperkt verkrijgbaar, maar zeg nou zelf, zo'n dure, luxe crème wil je toch ook niet bij de Kruidvat kopen, en in een slap plastic tasje mee naar huis krijgen? Misschien hebben die Hollywoodsterren wel gewoon gelijk, en is het gewoon goed spul! De befaamde crème is ontwikkeld door ruimtevaartfysicus Dr. Max Huber, die tijdens een mislukt experiment ernstige brandwonden opliep. Twaalf jaar testte hij op zichzelf, tot hij een crème had ontwikkeld die de huid opmerkelijk gladder kon maken: Crème de La Mer. En nu, vele jaren later, wordt de crème nog steeds op dezelfde manier geproduceerd, en is heel de wereld enthousiast over de zacht-en-gladmakende eigenschappen.



Naast de crème is er inmiddels een heel assortiment producten, zodat La Mer een complete gezichtsverzorgingslijn biedt. Een echte aanrader is The Mist, die ook heerlijk is om te gebruiken als aftershave voor de heren. Deze spray geeft je huid een ware energiekick en is heerlijk om te gebruiken na een dagje zonnen, of in een zeer droge omgeving (denk aan ruimtes met airco, of vliegtuigen).

Crystal's Cosmetics
Ben je op zoek naar leuke merken die in het buitenland al goed verkopen, maar in Nederland relatief onbekend zijn? Kijk dan eens op de site van Crystal's Cosmetics. Zij importeren een paar van die merken, en zijn continu op zoek naar nieuwe trends. Momenteel verkopen zij de producten van CurlFriends, Lucky Chick, Dr Footcare en Alchemy, maar hou de site in de gaten, want er komen regelmatig nieuwe merken bij. Op de foto zie je producten van Alchemy en Curl Friends. Alchemy werkt volgens een heel leuk principe: zij nemen een vaak voorkomend probleem, en zoeken daar een oplossing bij. Zo zie je op de foto de Emergency Mouth Treatment, voor gesprongen lippen, en de Medic Brow Booster, voor wenkbrauwen die een geheel eigen leven lijken te leiden. Curl Friends, de naam zegt het al, biedt een complete verzorgingslijn voor krullend haar. Dit haartype heeft de eigenschap snel droog en pluizig te worden, zeker bij vochtig of koud weer, en kan dus wel wat extra verzorging gebruiken.



Weleda
Weleda is een merk dat niet in dit overzicht mag ontbreken. Net als elk ander cosmeticamerk hebben zij als doel om iedereen er zo leuk mogelijk uit te laten zien, zo lekker mogelijk te laten ruiken, en goed te verzorgen. Maar daar houdt het niet op, sterker nog, daar begint het pas. Weleda maakt namelijk zo veel mogelijk gebruik van natuurzuivere grondstoffen, om zo een bijdrage te leveren aan het gezond maken (en houden) van de aarde. Alle processen die nodig zijn om producten te produceren houden rekening met de harmonie tussen mens en natuur. Geen synthetische geur- en kleurstoffen dus, geen synthetische conserveringsmiddelen en uiteraard geen dierproeven. Al deze stelregels leveren hele verrassende producten op, zoals de gezichtsverzorgingslijn Rosa Mosqueta. Rosa Mosqueta, of wilde roos, bevat in haar rozenbottels een olie, die de huid in topvorm houdt en een gezonde uitstraling geeft. In deze lijn vind je verschillende crèmes voor ieder moment van de dag, maar bijvoorbeeld ook de per ampul verpakte gezichtsolie. Heerlijk om je huid af en toe even een oppepper te geven! Zelf vind ik deze olie vooral erg goed werken bij een zogenaamde gestresste huid. Van die vervelende rode vlekjes en schrale plekken die vooral in de winter opduiken. Even een nachtje "in de olie zetten" en je huid ziet er een stuk beter uit, echt een aanrader dus wat mij betreft!



Lancaster
Lancaster is een merk wat al sinds de oprichting in 1946 meedraait aan de absolute top op het gebied van cosmetica. Luxe, kwaliteit en innovatie, dat zijn de woorden die dit merk, nog altijd gevestigd in Monaco, goed omschrijven. In de loop der jaren introduceerde het merk heel wat innovatieve producten, waarvan de 365 Cellular Elixir de laatste, en misschien wel meest baanbrekende is. Een serum dat je, met drie druppeltjes per dag, jonger doet lijken en dat allemaal met behulp van DNA-technologie? Lancaster introduceerde het vorig jaar, en met groot succes. Momenteel werkt dit merk aan een complete restyling: de komende tijd zullen alle verpakkingen ingrijpend worden veranderd. Meer dan ooit stralen zij de luxe van Monaco uit, met mooie gouden en witgouden accenten en lekker royale verpakkingen. Op de nieuwe make-uplijn komen we spoedig terug, dit keer laten we alvast wat producten uit de nieuwe reinigingslijn en zonnelijn zien. Deze productlijnen werden al compleet vernieuwd, niet alleen qua verpakking, maar ook qua inhoud. De reinigingslijn, Cleansing Rituals, bestaat uit een groot aantal producten, en biedt voor ieder wat wils. Heb je zin en tijd om je huid uitgebreid te reinigen? Er is van alles, van milk tot gel, uiteraard voor verschillende huidtypes. Heb je daar geen zin in, of in ieder geval niet elke dag? Dan is de, op de foto afgebeelde, Express Cleaner echt ideaal. Alles wat je nodig hebt in één lekkere grote fles, zodat je snel klaar bent. Ook de afgebeelde Eye Makeup Remover is vernieuwd, en zit in een lekker frisse, royale verpakking. Ook de Self Tan lijn is zeer uitgebreid: of je nu de voorkeur geeft aan een spray, gel, mousse, lotion of crème, alles is mogelijk. Dankzij een nieuwe technologie is de bruining nu nog sneller zichtbaar en, heel belangrijk, nog langer houdbaar.



Ariane Inden
Cosmetica van eigen bodem? Producten die helemaal toegespitst zijn op wat jij wil? Prettige winkels waar je echt geadviseerd wordt? Dat is Ariane Inden. Ariane Inden richtte haar bedrijf op in 1992, met als belangrijkste doelstelling om hoogwaardige producten te leveren die echt op de persoon zijn toegespitst. Dus geen crème die voor ieder huidtype geschikt is, maar een heel gamma aan producten waar je een keus uit kan maken, afhankelijk van je wensen en behoeften. De producten zijn alleen te koop in winkels waar het personeel uitgebreid is getraind en een goede productkennis heeft, zodat je goed voorgelicht wordt. Ook is er via de internetsite een online winkel, waar je je favoriete product snel kan bestellen. Eigenlijk zou je om een goed beeld van het aanbod te krijgen eens rond moeten neuzen in één van de winkels, maar om een tipje van de sluier te lichten zie je op onderstaande foto enkele nieuwe producten.


Helemaal links zie je de Necessary Nutri Repair, een dikke crème in een spuitbusje, dat ideaal is tegen hele droge, schrale plekjes, zoals rond je neus of lippen, op je ellebogen of zelfs voor tere babybilletjes. Hierboven zie je twee nieuwe lipsticks: Automatic Duo for Lips, een stift die zowel een contour liner als een lipstick bevat, en Anti-Ageing Color Boost, een lipstick die je lippen niet alleen mooi kleurt, maar ook goed verzorgt en soepel houdt. Het tubetje hieronder bevat een hele lekkere blush (één van mijn persoonlijke favorieten!), Barely Blush: een transparante blush op basis van vetvrije crème, voor een mooie natural look. De Perfect Protection Moisture Tint hiernaast is een getinte dagcrème met zonnefactor, die je huid heel de dag beschermt. Daarnaast zijn er vier verschillende nieuwe mascara's, die goed geschikt zijn voor gevoelige ogen: Curving, Volume, LongLash en Waterproof.

Maybelline
Een topmerk op het gebied van trendy make-up voor iedere dag is natuurlijk Maybelline. Hun assortiment wordt regelmatig aangepast aan de nieuwste trends en is lekker betaalbaar. Naast trendy producten, zijn er ook een aantal must-haves, echte klassiekers of handige basics, die de basis vormen van dit merk. Maybelline werd al in 1915 opgericht, maar behaalde echte bekendheid in 1971, toen de beroemde Great Lash mascara, in de bekende roze met groene verpakking, werd geintroduceerd. De mascara werd een grote hit en is dat nog altijd: elke 1,9 seconden gaat er in Amerika eentje over de toonbank. Pas in 1998 maakte Nederland kennis met Maybelline, en met de inmiddels bekende slogan "Maybe she's born with it....Maybe it's Maybelline" waren ook wij al snel om. Het assortiment is te breed, en wisselt te snel, om in zijn geheel te belichten, maar enkele toppers willen we je graag laten zien.


Van links naar rechts: Wonder Finish, een foundation met een poeder-finish, Forever Lipcolor, langhoudende lipstick die de lippen niet uitdroogt, Volume Express Mascara, voor drie keer meer volume in een handomdraai, en tenslotte de beroemde Great Lash Mascara.

Cacharel
Cacharel timmert al weer iets meer dan 25 jaar aan de weg. De eerste geur van dit huis, Anaïs Anaïs, werd gelanceerd in 1978, en is nog steeds een groot succes. Ook andere introducties, zoals Eden, Noa en Gloria, zijn inmiddels uitgegroeid tot tijdloze geuren. Zal de jongste creatie, Amor Amor, zich aan dat rijtje kunnen toevoegen? De flacon is vuurrood, de kleur van de liefde, de geur is bloemig en fruitig, met een vleugje vanille. Een geur om verliefd op te worden?



Mocht je nog vragen hebben over deze merken, of wil je weten waar je de genoemde producten kan kopen, of hoeveel ze kosten? Stuur me dan even een mailtje via pluisje@fok.nl.