Game Review: A Dog's Life

Het spel is geleverd in de promo-versie, compleet met een mooie full color brochure van de uitgever. Hierin werd al uit de doeken gedaan dat je in het spel in de huid kruipt van de hond Jake. In de intro van het spel is te zien dat de gemene hondenvanger Jake en Daisy te pakken krijgt. Jake valt uit de vrachtwagen en ziet zijn vriendinnetje aan de horizon verdwijnen. Aan hem de taak om zijn geliefde te redden!

Volgens de uitgever is Dog's life een Simulatiespel, maar hoewel er diverse sim-elementen in het spel aanwezig zijn, heeft het toch veel meer weg van een adventure. Jake is een 'Hond met een Opdracht' en om zijn doel te bereiken moet hij met mensen en dieren in zijn omgeving praten, botten verzamelen, voorwerpen zoeken, puzzeltjes oplossen, zijn weg zoeken van locatie naar locatie en dergelijke. Naast deze typische adventure-elementen, is er een aantal sim-elementen in het spel: als Jake een tijdje druk heeft rondgehold, begint zijn koppie te hangen en moet hij eten om weer op krachten te komen. Verder kan Jake verschillende kunstjes leren van andere honden, door ze na te doen.

Joeri: "Belangrijk zijn de gele geurtjes. Als je er genoeg hebt, kan je tegen een andere hond een spelletje spelen. Als je wint, kan je met de andere hond spelen. Botten verbeteren je conditie. Hoe meer botten je hebt, des te meer kans je hebt om een spelletje te winnen."

Het spel speelt zich af in een vrolijke, kleurrijke omgeving. Op elke locatie zijn mensen, kinderen en andere honden waar Jake interaktie mee heeft. Er zijn veel kinderen in het spel aanwezig. Voor de doelgroep is dat erg leuk.

Joeri: "De muziek past goed bij de locaties waar je bent en de dingen die je moet doen. De zon is duidelijk te zien en het water is ook net echt. Ik vind het een heel mooi gemaakt spel."