Special: Limpbizkit

Results May Vary is de titel van het vierde album van Limpbizkit. De cd bevat, inclusief twee 'hidden bonus tracks', achttien nummers. Hieronder een korte impressie van elk nummer:

1. Re-Entry
'Step Right Up' zingt een duistere stem. Dat belooft niet veel goeds zou je denken. Na een korte intro knalt de band er in dit nummer toch vol op. Harde gitaarriffs en snelle drums: Limpbizkit is terug!
What is it?
It is...limpbizkit


2. Eat You Alive
De eerste single van het album. Hoewel de karakteristieke Limpbizkit hip-hop sound ontbreekt is dit toch een typisch nummer van Fred Durst & co. De komende week superclip op MTV.
Hey you, misses I don't know what the fuck your name is
I'm drawn to you, something's magnetic here


3. Gimme The Mic
Dit nummer gaat op dezelfde weg verder als 'Eat You Alive'. Harde gitaarriffs met pakkende raps van Fred Durst. Soms heeft de muziek zelfs wat weg van Metallica. Zou goed de volgende single kunnen worden.
Get me a mic y'all
Get me a mic so I can rock it right y'all


4. Underneath The Gun
Een wat trager nummer dan de drie voorgaande. Het duurt echter wat te lang (5:41) om te blijven boeien. Wordt wat eentonig.
Sometimes I beat up myself, I block my own way
I cloud all my thoughts, please go away


5. Down another day
Een ander nummer dan we gewend zijn van Limpbizkit, omdat het erg relaxt klinkt. Dit nummer zit goed in elkaar.
The end is near my winter fling
Change is melting everything




6. Almost Over
Begint met een typische Fred Durst-rap, waarna de gitaren invallen. Rockt, na twee rustigere nummers, weer erg lekker.
Learn how to rap as a little boy
Took a lot of crap as a little boy


7. Build A Bridge
Na een intro a la Blink 182's "Adam's Song" verzandt dit liedje al gauw in ietwat zeikerig low-temp gedraal. Daar kunnen de drums op het eind ook niets meer aan doen.
Even though it's gonna crumble down
I'll keep building till you come around


8. Red Light - Green Light
Puur hip-hop nummer. Freestyle raps van Snoop-Dogg zijn ingezongen in een dronken bui.
Jump in the who ride, slide to the rhythm of
Snoop D.O. double G nigga from the dub


Hidden bonus track: Take It Home
Eerste muzikale intermezzo. Pakkende beat ondersteund met computergeluiden. Fred Durst zingt wat mee.

9. The Only One
Gaat er heel anders aan toe dan eerdere nummers. Knalt op het begin uit de speakers, blijft daarna opbouwen. Echte explosie blijft uit.
See I'm the only one you know
That can put you on cruise control


10. Let Me Down
Prototype Limpbizkit nummer, met pakkende raps en een lekker refrein. Sommige delen zijn zelfs vrolijk te noemen. Eén van de beste nummers op de cd.
Rumors are tumors
of the sick and mainly useless


11. Lonely World
Ook in 'Lonely World' heeft DJ Lethal zijn scratches weer prima voor elkaar. Lijkt een beetje op 'Take A Look Around'. Perfecte soundtrack voor dertienjarigen in een identiteitscrisis.
Just a little skater boy they could pick on
I learned to forgive'em, now I got the balls they can lick on


12. Phenomenon
Meer tempo en meer gitaren. Weer de typische Limpbizkit-raps. In het refrein is een kleine overeenkomst te vinden met het gelijknamige nummer van LL Cool J.
Once again back it's the incredible
subliminal the infredible D


13. Creamer (Radio Is Dead)
Misschien het best te omschrijven als up-tempo hip-hop. Een beetje vreemd maar wel lekker. Kwalitatief gezien misschien wel het beste nummer van de cd.
A memory that can ease your pain
like a melody from Kurt Cobain


14. Head For The Barricade
Begint met een geweldige gitaarriff. Origineel nummer met heel aardig einde.
Sometimes you gotta fight for your right when you're
Not sure you're in a fight for your life, right?


15. Behind Blue Eyes
Cover van The Who. Akoustisch gitaarnummer. Neem je aansteker mee wanneer dit tijdens een concert wordt gespeeld.
But my dreams aren't as empty
As my conscious seems to be


Hidden bonus track: All That Easy
Low-tempo beat. Tweede muzikale intermezzo.

16. Drown
Ronduit saai nummer. Zou toch weleens goed Fred Dursts 'Bother' kunnen worden. ('Bother' is tijdens concerten van Stonesour het paradepaardje van zanger Corey Taylor).
Maybe sorrow plays a roll when you feel unkind
Your abuse is medicine and I'm forever lost in time


Na de eerste luistersessie lijkt 'Results May Vary' zeker geen slechte plaat te zijn geworden. De fans zullen deze cd dan ook zeker kunnen waarderen. Echter, voor de 'serieuze muziekluisteraar' zal deze plaat waarschijnlijk toch niet helemaal voldoen. Hoewel de band zeker serieuzer is geworden in het maken van muziek, blijven bijvoorbeeld de teksten toch wel overdreven rebellerig. Misschien kun je ook niet anders verwachten van Fred Durst.