Bordspel review: Trivial Pursuit Wereldreis Editie

Trivial Pursuit Wereldreis editie
De wereld rond in 1800 vragen!

Liefhebbers van onbekende culturen en verre bestemmingen kunnen hun hart ophalen met deze Wereldreis editie. Je bezoekt alle werelddelen aan de hand van zo'n 1800 vragen: van noord tot zuid en van oost naar west. Je krijgt vragen over mensen, cultuur, eten en allerlei toeristische trekpleisters. De spelregels zijn gelijk aan andere Trivial Pursuit edities. Maar het uiterlijk en de vragen zijn helemaal toegespitst op het thema. Dat maakt Trivial Pursuit tot een leuk en leerzaam spel voor een gezellige avond met vrienden en familie. En je laat zien wat je allemaal weet van je vakanties naar verre bestemmingen.

Met de verschillende reisdocumenten, die als extra spelelement zijn toegevoegd aan deze Trivial Pursuit editie, zet je het spel naar je hand. Doet de dobbelsteen niet wat je wilt, dan gebruik je de instapkaart om op het gewenste vakje te komen. Heb je een paspoort, dan mag je een vraag beantwoorden die je tegenspeler niet weet. Met een eerste klas kaart mag je een extra antwoord geven als het de eerste keer niet goed was. Beantwoord je alle vragen goed en speel je alle zes de speelvakjes vol met de gekleurde partjes? Ga dan terug naar het middenvak, beantwoord daar de laatste beslissende vraag en de beste wereldreiziger is bekend!

Voor de Wereldreis editie van Trivial Pursuit geldt dat elke kleur voor een van de zes werelddelen staat. Het antwoord op de vraag heeft dus te maken met het werelddeel dat de vraag vertegenwoordigt. Ook de pionnen zijn voor deze editie aangepast, nu een keer geen simpele rondjes, maar pionnen in de vorm van een globe.