CD Review: Kelly Rowland - Simply Deep

Kelly Rowland is net als zovele andere zangers en zangeressen haar zangcarrière begonnen in het plaatselijke kerkkoor. Haar liefde voor het zingen en optreden is daar geboren. Toen ze nog zo jong was dat ze op een stoel moest staan om bij de microfoon te kunnen, genoot ze al van de aandacht als iedereen naar haar keek en luisterde. Op een gegeven moment verhuisde Kelly met haar ouders naar Houston en daar raakte ze bevriend met Beyoncé Knowles. Samen begonnen zij te zingen en daar is uiteindelijk het zeer succesvolle Destiny’s Child uit voortgekomen. Na vele jaren vol succes vonden de dames dat het tijd was om ook eens wat solo-projecten te doen. Zowel DC-collegae Beyoncé als Michelle hebben ook soloalbums gemaakt. Kelly Rowland wilde de mensen laten zien en horen hoe ze we werkelijk is. "Ik ben meer dan dat meisje van Destiny’s Child. Ik wil een kant van me laten zien, die maar weinigen kennen."

Ze wilde er in ieder geval voor zorgen dat het een ander soort album werd dan de albums van Destiny's Child. Dat is haar naar mijn mening grotendeels gelukt. Er staan ballads op, maar ook up-tempo nummers. Naast 'Dilemma' werkt ze ook op het nummer 'Make U Wanna Stay' en 'Simply Deep' met anderen samen. 'Make You Wanna Stay' doet ze samen met Joe Budden en de titelsong werd niet alleen geschreven door Solange Knowles, zij deed ook nog eens de zangarrangementen. Inderdaad, Solange is het zusje van Beyoncé. Solange, die zelf ook hard aan de weg timmert met een solocarrière, schreef bovendien 'Obsession' en 'Beyond Imagination' voor dit album. Kelly zelf heeft ook het tekstschrijven uitgeprobeerd. Zo schreef ze mee aan '(Love Lives In) Strange Places', 'Make U Wanna Stay' en 'Heaven'.

Kelly was vroeger al een groot fan van Whitney Houston en af en toe hoor je daar wel invloeden van terug. Sommige andere nummers doen je af en toe een beetje denken aan Janet Jackson. Het nummer 'Past 12' is daar een voorbeeld van. Het hoofdthema van het album is (uiteraard) de liefde. De liedjes liggen goed in het gehoor en vervelen niet snel. Het cd duurt een krap uur en er staan 15 nummers op. Mijn persoonlijke toppers zijn 'Can't Nobody' en 'Past 12', omdat ze zo lekker in je hoofd blijven zitten. Ik hoop dan ook dat dit zeker niet de laatste solo-cd is geweest die Kelly Rowland heeft gemaakt!

Tracklist:
01- Stole
02- Dilemma